Monday, August 18, 2008

uitm dihatiku

da dekat 6 taun aku blaja kat uitm..semua kemudahan aku dapat. tengook anak-anak melayu berpusus-pusu naik bas dlm uitm tu dulu wat aku sedar...ank bangsa melayu semakin pandai2 belaka..dan ramai sangat yang berjaya menyambung pelajaran dieorang..
mungkin disebabkan keramaian itu..ada gak yang tak sedar bahawa antara ramai-ramai dieorg tu terselit seribu kealpaan..
sampaikan baru-baru ni PKR sendiri cadangkan yang kuota 10 % diberikan kepada bukan melayu..sekarang..baru la pihak-pihak tertentu nak buka mata..barula anak2 melayu terkedek2 nak bantah memorandum tu..
aku sebagai warga uitm..mesti la tak setuju..tapi kalau pandang dari sudut positif..aku tau perkara tu akan buat anak-anak melayu sedar yang dieorg tak leh bersenang lenang dengan apa yg kerajaan da bagi..
memang sedih bila difikirkan ank melayu terlalu manja...dan bila nak bersaing kat luar...mampu atau tak dieorg..
tapi bagi aku..kat mana kite berusaha..kat ctula rezeki kita..

0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers