Tuesday, April 28, 2009

When you hear something malicious about someone, keep a favourable view about him/her until you attain full knowledge about the matter. Consider others innocent until they are proven guilty with solid and truthful evidence

sejauh mana aku dapat praktikkan kata-kata kat atas tu?? slalunya mcam biasa la..aku akan kaji dulu ape yang orang cakap..tapi aku boleh trima dulu ape-ape yang aku dengar...macam entry aku yang lepas..aku nak ingatkan sesape yang trase...nak kutuk orang..kene cermin diri sendiri..contoh paling senang...

si polanah : ah..bullsh** btol..asal aku buat ape-ape..mesti salah aku jugak..

aku : buat muka berkerut-kerut sambil angguk2 jer (xlyn kang ckp aku kurang ajar)

sipolanah : ko tak rase ke..bkn slh aku?? tension r aku..bangang..bangang..sh*t r si pulanah tu..shi*

aku : pehal lak ko nk sumpah-sumpah dia...ko dpt conclusion ke??

sipolanah : ah..aku tak puas ati. Semua orang tanak phm aku

aku : dlm ati aku ckp (memang salah ko la monyet)

letih tau tak nak buat orang yang selalu tak sedar diri ni nak mengaku salah sendiri. Boy aku kerap cakap..abaikan..jgn pk..abis..kalau aku sentiasa di kejar..mau lari kemana lagi??hutan? Gunung? Gila ke hape?..

kadang-kadang aku memang tak tau nak mengadap prob ni camne..cakap lebih-lebih kecik ati..n tak psl2 aku di sumpah dengan binatang haram tu beberapa ekor...tapi kalau tak ditegur...jiwa raga aku rase cam akan jd tahap dewa punya menyampah..tp..b pro yg penting..

nothing's perfect..tapi ada jugak makhluk yang akan rasa dialah ciptaan paling sempurna..

im not right..tapi skurang-kurangnya aku sedar diri n sedia btolkn kesalahan sendiri tnpa menyumpah2 org len kalau aku tau tu mmg salah aku...if you do not have complete knowledge about anything, better keep your mouth shut. You might think that speaking about something without full knowledge is a trivial matter. But it might have grave consequences..

=(..tiket teater dah abes..so tak jd pi tgk..tlg nurin pindah rumah n mlm pi cari baju area wangsa maju..aku dpt shelai...=')...tak tau la baju tu sesuai ke tak dengan aku..fit2 je..gemok lagi cket..konpem da takleh pakai bj tu...

=( isnin kena gastrik truk..pdn muka aku..sape soh tak mkn mlm..so kene la mc...='( huk..huk..punya la tak laratnya aku..siap nak naik tangga umah pon leh duduk tengah2 amik nafas..rase memang tak larat nak mampus..time tu la rase mcm nak duduk johor..ade mak ayah aku..ade la org nak tengok2 kan aku time sakit...

makkkkkkkkkk...nak balik johorrrrrrrr...


0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers