Thursday, September 3, 2009

babiri

kalo babi+biri-biri = babiri
kalo babi+lembu=babibu
kalo babi+gajah=bajah (byk daging)
kalo babi+bdk aku benci=babi50x..(huahuahua)


(ini adalah sekadar gamba hiasan. bukan sebab aku fanatik dengan binatang ni..bukan jugak sebab nak mewujudkan kontriversi..ini adalah gambar babi kacukan biri2..)

Bagai baru semalam aku disedarkan oleh dunia yang penuh durjana ini.
Dan baru bagai semalam aku dikejutkan dengan racismnya seorang manusia
dan aku baru sedar betapa besarnya dikriminasi antara kaum yang menghimpit aku
durjana?
Mungkin bukan itu juga perkataan sesuai untuk aku gambarkan kekejaman yang telah di lakukan
aku sebenarnya kecewa
kecewa bila aku tahu berita ini
sang perdana menteri cuba menyucikan hati kita dengan sifat perpaduan.
Tanpa berbilang bangsa. Kita bukan lah satu malaysia
kita menjadi tidak unik
hitamnya kulit kita. Putihnya tubuh kita. Kita tidak perlu mengira bangsa

sejak dari alam persekolah aku bersekolah campur. Aku bersangka baik dengan semua kaum. Kenapa semalam aku dikejutkan dengan berita ini?
aku sangka kan..berlainan bangsa bukan penghalang aku menkagumi dia sebagai salah seorang pendidik aku
seseorang yang banyak membimbing aku
aku menghormatinya....tapi...itu semua untuk satu masa dulu

dia sudah jauh dari aku. Dan yang aku herankan. Dia seperti melupakan aku. Lebih tepat sebenarnya kami. Aku dan sahabat aku. Jika hanya aku. Aku kurang heran dengan peelnya. Dia juga baru mengenali aku setahun yang lepas. Aku juga bersedia berubah jika aku yang salah. Apalah sangat perkenalan setahun kami. Tapi sudah cukup membezakan antara 3 bulan dan 12 bulan rasanya.

Tapi kerana kulitnya berlainan dengan aku, maka sebab itu kata-kata aku kurang berguna?
Heh?
Persetankan orang begitu.
Terasa diri agung.
Padahal dia juga sebatang kara

jika dulu aku belajar menerima. Aku belajar untuk berubah
dan aku juga tidak lupa...gagal berubah bermakna gagal dlm hidup.
Susah untuk menyedarkan orang bongkak mendongak ke langit.
Tak sedar kaki terpijak tahi.
Aku bukan kisah.
Dan aku tidak akan kisah

dan kata-kata ini di tujukan untuknya:-

wahai manusia bongkak. Aku kehabisan kata untuk menyumpah engkau. Engkaulah makhluk paling keji yang aku pernah jumpa. Mungkin..dan mungkin kau akan katakan aku yang bersuara lantang. Dan aku juga sedar. Lambat laun kau pasti endahkan tulisan aku ini. Tapi kau perlu sedar, bumi ini sfera. Ada tentunya kau di atas dan resminya kau akan merasa di bawah.

Kau rasa kau besar. Sedarlah manusia, ada lagi yang lebih gagah. Kau manusia hipokrit dan pandai bermuka-muka. Kau manusia jahat yang pandai berpura-pura. Mengambil nama atas kesengsaraan orang lain. Itu kerana kau tidak sedar. Kejayaan kau tak kekal lama.

Mungkin juga kerana kau tidak beragama.........

dan ustad aku pernah bersuara “semulia manusia adalah yang penuh sifat sabarnya di dada.”
dengan kata-kata itulah aku meneruskan perjuangan.

Cukup*

jangan sesekali pula kau cuba selar aku seperti mana kau lakukan pada kawan aku. Aku lihat aku seperti kapas mungkin. Tapi kau juga belum melihat waja dalam diri aku.

Berlari mengejar pelangi. Tangan tak sampai. Kaki terasa sakit...dan aku doakan. Kau juga begitu.

zz&berkahir entri penuh kekejaman&zz

wehehe..
today...my anniversary..
today..supposely my mood in good condition.
Today gak..sibuk wat soalan susah untuk certified.
Harapkan orang tua gemuk+keparat tu..konfirm keje tak siap...
lalala..siapa gemuk akan terasa...sape muke hodoh macam engkau akan melatah..
dan sape bgn pagi tak mandi cume cuci muke mcm kau jugak akan menggelabah
aku..........
suka entry kutuk dia macam ni.
Tapi kalau dia nak selar aku. Nak dengki aku...dia kene la pk...aku..takde pon letak nama dia...
aku bukan jahat macam dia..tikam orang dari belakang..lalala..

dan....aku...
boleh je nak buat petisyen yang kumpulkan brape orang dalam malaysia benci dia
boleh la masuk dalam senarai lelaki tak sedar diri + blagak bagus kategori dalam malaysia.

Huhu..adekah anugerah itu?? uit pembenci dia...jgn lupe tinggalkan komen..wehehe
dan agaknye..kalau babi pon da boleh kacuk2...mungkin dia tu klon pertama babi+manusia..sape tau kn???

8 komen yang perlu dibaca:

  1. haha..

    apsal macam leh di terima akal je?haha :p
    i pon same gak... xsuke dy!!!

    ReplyDelete
  2. kiteorg ke??..bkn abg angkat engkau tu yg dasyat syam?

    ReplyDelete
  3. tu bukan mungkin da cik lynn oi...memang dia pun klon pertama...waakakaka...betul ape aku cakap ni...musti ramai org setuju....kekeke :p

    ReplyDelete
  4. hehehe, die mmg dahsyat dari azali kot. cume masa zaman aku, aku x rasa sgt kedahsyatannya tu ;).... kesian korang ni....

    ReplyDelete
  5. wehehe..aku effect sbb menyampah ngn dia. aku bukan jeles @ ape pon kat dia..cume...aku tak bley thn die punye sifat hipokrit n pndai berpura-pura tu. dari aku blaja nak respek..trus jd benci thp cipan

    ReplyDelete

page

Followers