Wednesday, September 9, 2009

bantal hari raya

pagi tadi..lepas je sahur aku xcited nak menjahit sarung bantal utk hari raya.
cadang-cadang..nak letak bantal sepah2 atas karpet
saja nak bagi hiasan atas karpet...yela..kalo semua nak duduk atas kerusi...mane la muat wlpn krusi mak aku tu da sampai 3...

orang johor kan suka buat marhaban waktu hari raya..
so mesti ramai org dtg..tu tak kira lagi sanak saudara...
raya tahun ni adalah raya paling meriah dalam idop aku...
yela..1st time braya da keje...sape tak happy..btol tak...
lagi-lagi mak bapak aku...wlpn gaji aku tak beso mane..tapi...raye tahun ni aku dah dapat blikn dieorg sumthin...
balik minggu lepas..aku terus je blikan set sofa baru...bila mak ayh aku tayang muka gembira...aku rasa macam berbunga-bunga je hati ni....
n aku dah siap jahit langsir raya aku...yeay...
(xtually blm smua...tp bidang dia da siap..so tggal jait scarlet je...)

pagi tadi aku sempat lagi snap 3 keping gamba bantal baru aku..ini baru 1 design..esok2 aku upload gamba design2 len..

kalau nak tahu kemeriahan raya...braya la kat kampung..lagi2 macam aku..ank buah da ramai...family beso..
so bila raya la hari paling meriah..
tapi raya tahun ni adik bradik aku ke rumah mertua hari raya pertama
bukan sebab dieorg menangkan rumah mertua..
tapi abg n akk aku ckp..

abg: kalo aku raya pertama kat umh mak aku tak puas
aku: pehal??
abg: yela..cuti aku sminggu..kalo raya pertama kat sana..kene balik perak awl sbb nak braye kat cni gak..
aku: oooooo.....so ko tak balik raya pertama la ek?
abg: tak...raya kedua aku dari perak...then sminggu braya kat kg...puas aku...haha
aku:............ces ko....

akk: kak ida pon balik raya kedua..
aku: bkn taun lepas raya kat sibol ke 1st?
akk: ha ah..tapi takpe...
aku: sian mak weh...
akk: ala..aku balik pagi raya kedua...sebab lepas tu lama raya kat kg...
aku:...............oooo

tadi nak pegi keje..jalan LDP sesak teruk...jalan keluar rumah aku pon sesak..dari area petronas kreta da bratur2..aku pon pelik knape...bile sampai trafic lite aku tengok tade abg pulis pon..aku trus teragak..(ptt ah sesat..abg pulis tak jg)
bila sampai je susur keluar aku tgk penuh sesak ngn org jalan menuju puchong...
sepanjang jalan aku pk..ape yang terjadi kat LDP..
bile sampai ofis..nad cakap paip pecah..
ingtkn xcdent truk TD..
suspen je..

so..pagi ni...ini je update aku...
lgpon bos shima belum datang...
hahaha....

n aku hepi......
lalalalala...


4 komen yang perlu dibaca:

  1. cantik bantal....nak tempah bole....hihihi :p

    ReplyDelete
  2. ada pipe pecah kat situ..jln nak ke puchong tutup..hehehe..tny org SPAN..

    ReplyDelete
  3. truk ke kak paip pecahnye?? bukan men panjang lagi jam

    ReplyDelete

page

Followers