Saturday, September 19, 2009

hati episod 1

apa yang perlu aku rasa..
kalau apa yang kita plan n simpan dalam hati lama-lama
akhirnya tak kesampaian
apa yang perlu aku terjemahkan dengan kata-kata
aku selalu dulukan hati
akal aku selalu memintas.

tapi sebenarnya aku tak pasti itu datang dari akal atau hati
kadang-kadang hati tak sabar..tapi akal waras aku selalu suruh sabar.
terus terang..aku penat dengan keadaan ini.
dari gantung aku tak bertali.
baik biar aku mati
biar aku di bawa arus deras..
bukan biarkan aku di tengah ombak..tapi kau tindik hidung aku dengan tali maya..
aku lelah..

mulut berkata ya..tapi hati aku memberontak mengatakan tidak..
mulut aku berkata maaf..tapi hati aku tetap pendam rasa.
sampai bila sepatutnya aku menjaga sekeping hati yang memang
aku rasa..itu kepunyaan aku.
maka..aku harus melindungi dengan segenap nyawa aku

bagaimana kalau aku toreh hati itu..
berdarah kah atau hanya meninggalkan bekas yang entah bila akan sembuh.
atau..bagaimana kalau aku pulang kan hati itu kembali.

setiap detik aku hitung saat.
setiap degup aku pandang waktu.
tapi penantian aku..tetap terus berlalu.

kau tak syg aku kn? kn?
sebab aku tak cntik?
sebab aku hodoh?
atau sebab kau rasa bosan?

haih..susah kalau bercakap dengan hati..
aku mesti terlebih emosional.
hati aku memang macam ni..
macam tak sayang diri aku
kan aku ni tuan empunya nya...
mana mungkin dia tak sayang aku.

????

anak muda kesepian memang sering bercakap dalam hati.
sebab itu ramai yang bunuh diri..
aku bukan golongan itu.
aku yakin aku mampu bahagia walaupun perlu menderma hati.
barulah orang cakap aku murah hati..huehuehue..

pagi di kg..
awal lepas subuh lagi rumah dah riuh.
pdhl bukan ada siapa lagi yang menjenguk.
aku..mak..abah dan adik..
tapi rasa bahagia sampai dalam hati yang tengah merajuk ni.
rasa tenang..damai..

sudah.....................
pergilah jauh-jauh dari aku...(tapi..jgn pergi terlalu jauh smpai aku tak boleh capai)

entri ni akan jadi terlalu panjang bila aku duduk atas katil lepas subuh..
so aku perlu berhenti.
next entri smbung lagi..

p/s: hari terakhir ramadhan di kampung...mungkin tak ada ramadhan lagi utk aku?

4 komen yang perlu dibaca:

  1. ermm...k.lin nape ni eh..len jer bunyi..tabahkan hati yer...selamat hari raya..maaf zahir batin

    ReplyDelete
  2. tade pon la..saje je...wat entri ni..kn nk wat novel

    ReplyDelete

page

Followers