Sunday, March 28, 2010

jika susah benar mahu ke langkawi..mari kita ke.....

tinggal 2 bulan je lagi cik lina kat cheras.
banyak benar aktiviti yang menginginkan kami bergerak cergas.
salah satunya perkhemahan BSMM ni la
uhuh...
entry ni sebenanya lebih dtujukan buat bdk2 kelas cik lina.
cik lina nak terangkan satu2 takot tak jelas.
so bia cik lina tulis..bg dieorang komen.

oleh sebab percutian kita untuk ke langkawi itu sangat lah tidak teratur, cik lina di sini ingin membantu. harap2 ape yang cik lina cari ini dapat dikonesi bersama. jika tak nak pun tidak mengapa. sebab ini cuma cadangan.

cik lina dah bc komen budak2. nak pergi tempat yg dekat. dari mula lagi cik lina da pesan..daripada nak pegi tempat jauh..baik cari tempat dekat dan banyak aktiviti. badan tak penat dengan perjalanan. masa yang kita ada juga lebih. maka begini lah
cik lina cadangkan
jika susah benar mahu ke langkawi, (menunggu sesara sedari nak tlg konfirm..) maka cik lina cadangkan kita ke tempat reakreasi ulu bendul.
sapa tau?
angkat tangan.

cik lina dah survey dah smua berkaitan ulu bendul ini. pengangkutan dan yang paling bagusnye..tempat penginapan.
ok2.
1st..cik lina nak bgtau pasal perjalanan dulu
ulu bendul ni terletak di kawasan jajahan kuala pilah di pinggir bukit putus. jarak dari seremban adalah 25 KM dan 5 KM dari pekan kuala pilah. untuk kesini. kita ada beberapa pilihan
1. menaiki kereta sendiri. (tong2 wit minyak n then kita bincang, sapa nak share ngan sape)
2. menaiki keretapi hingga seremban dan bas ke kuala pilah (ini adalah sangat meriah bila pergi bersama2. yang penting kn kerjasama. dan time ni...pengangkutan untuk lect. kita boleh pk kn)
3. naik bas maktab. oleh kerana ini adalah urusan pembelajaran (tertakluk bawah aktiviti kokurikulum..)..oleh itu, jika boleh memohon.
4. naik bas ekspres ke seremban / kole pilah, then kite naik bas sangkut2 dari kole pilah / seremban.

dari segi masa perjalanan. cik lina rasa benda ni tak menjadi masalah sebab....jarak KL ngn seremban kan dekat. so dalam sejam..kite sudah sampai..=)..

ok..
yang kedua adalah..penginapan..
cik lina da suvey. di TRUB (taman reakreasi ulu bendul..cey..clas x nama)..ada jugak di sediakan chalet utk penginapan. 1 night = RM 30 aje. so bg lect2 kesayangan, kita boleh la suruh dieorang menginap di situ. tidak terkecuali juga ibu2 manja yang mahu tidur di chalet. asal ada ongkos. hal lain tidak perlu risau dong.

"There are chalets for rent at the Ulu Bendol Park for only RM30 per night. These A-shaped chalets are basic so bring along your own bedding and basic accessories. For more information and reservations please call : +6 06-760 1321, +6 06-760 1345, +6 06- 481 1036 " ..wah siap kasi contact

second choice utk penginapan adalah BERKHEMAH. cik lina suke..hehe
utk pengetahuan smua, TRUB ni memang menyediakan tapak perkhemahan khas. selamat dan bgs. tak pyh nak tarah2 pokok da cari tmpat selamat nak buat khemah. dtg2 bentang khemah. tido. ahaha.. sekurang2 nya tak dpt berkhemah kat pangkor. kita berkhemah dlm utan. amacam??

dekat ctu jugak ada homestay bakinang...so kalo tanak chalet..bley la pi menginap di hoemstay bakinang.

ok..masalah 2 bende tu cik lina rasa dah ok..

aktiviti/pengisian la pulak kn..
cik lina rasa..kita tak menghadapi masalah untuk buat bakti siswa BSMM pon. N9 sgt byk ombah2 yg sudah tua utk di tolong. =).
boleh jugak buat jungle treking.
juga boleh panjat gunung angsi.
mandi air terjun
buat game pola air..ehehe..tetibe.
malam kebudayaan kat tapak khemah
barbeque..time malam2..
um...leh pegi mancing udang jugak kalo tak silap.
nak agak historical cket..kita pegi ah melawat istana seri menanti. tak pun melawat teratak za'ba..uhuhu..

ha tgk..
byk kn..
so kawan..
apa lagi?
sila komen..
ni ade cket gambo utk tatapan.

Notakaki : sblm lupa..ulu bendul ni = air terjun. so no sunburn mcm pi pantai





0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers