Monday, April 19, 2010

part 2 : cintailah orang yang mencintai kita

sedar tak sedar..sekarang ni kiranya dah bulan ke empat cik lina di arena dunia latihan perguruan. cik lina sangat sibuk kebelakangan ni. macam2 cik lina kena buat. tapi cik lina rindu benar nak meluah rasa kat blog love line cik lina ni.

dah banyak pasangan cik lina tengok..hubungan baru saja kenal2 rupa dah sibuk merajuk2..bergaduh macam dah lama berumah tangga. orang kata..kalau baru bercinta..kentut pasangan pon rasa wangi. ketiak masam pun bisa di hidu. malah boleh jadi aroma kehidupan. dan sebab tu juga cik lina nak pesan..kalau dah bercinta..tolong jangan butakan minda. tulikan telinga.

kali ni..cik lina ada satu kisah
kisah ni mengenai kenalan cik lina. kenalan cik lina ni dah bertunang dengan jejaka idaman tahun lepas lagi. dan cik lina tumpang gembira sama. tapi yang cik lina kurang gemar..sambutan tu mcm melampau2. bkn cik lina cemburu. tapi setiap pasangan..kena la berbincang. bukan pentingkan diri. kan yang nk jadi tunang kamu berdua. cik lina tak nafikan..ibu bapa penting..tapi..parent skarang understanding..bia kita merancang..then br share ngn family. br la org kate..tarik rambut dlm tepung...rambut tak putus..tepung tak selerak.

tapi kali ni..bukan cik lina nak komen pasal bende tu..tapi psl cinta mencintai ni. maklumlah..mood berbulan madu gtu..
cik lina selalu pegang pd prinsip..
mencintai orang yang cintai kita tanpa syarat lebih manis dari kita mencintai orang yang kita tidak pasti cintanya.
phm tak??
ek..
huhuhu...
menerima orang yang mencintai kita itu sebenarnya bukan satu kerja mudah. kalau hati belum tertawan. blm tentu kita boleh menerima. mahu terima..
1. hati kena ikhlas
2. cintai dia sebagaimana dia cintai kita. cik lina nak komen pasal ni. bagi cik lina. dunia ini amat adil. jadi..jika kita berperangai kurang baik. jgnlah mengharap pasangan semulia, secantik dan selengkap bidadari syurga. dan mcm tu jugak la sebaliknya.

ramai orang sekarang, suka memilih berdasarkan 2 benda
1. harta
2. rupa

tapikan..bila difikir kembali, jika kita telah berkahwin, tiba2 di takdirkan si suami itu bankrup...apa yang akan terjadi dengan cinta kita?
bak kata orang...hutang ketuk lalu pintu, cinta lari ikot tingkap..
dan andaikan pula, jika si jejaka baik rupa..
bagaimana jika...kecantikan fizikal yg dipinjamkan ditarik balik. tak ke haru biru namanya..

cik lina pernah tanya bakal suami cik lina.
kenapa awk pilih saya. dan kenapa awk mencintai saya..
cik lina mengharapkan sebab mengapa dia jatuh hati pada cik lina. tapi jawapan si dia mudah..

"mungkin kerana itu jodoh kita. sy pilih awk kerana saya mencintai awk"
"tapi kenapa awk cintakan sy?"
"kerana cinta. dan tidak ada sebab untuk sy mencintai awk.."

erm..tpkn..bkn la kami ni ber"awk"..ber"saya"..huhu..rasa mcm pasangan skema pulak..
tapi..itulah jawapan si dia.
hm...
frustkan?

haha

tapi dah lama-lama..cik lina sedar..apa yang diperkatakan dia betul. kalau di tanya kembali, mengapa cik lina terpaut hati pada dia. cik lina pon hampir lupa. tapi yang pasti..keistimewaan layanan si dia membuatkan cik lina kekal bersama.

kan manis bila mencintai orang yang mencintai kita.. =p


7 komen yang perlu dibaca:

  1. cik lina..saya tak faham dengan perasaan perempuan..adakah seringkali perempuan punyai perasaan syak pada teman lelakinya? saya rasa amat sedih bila teman wanita saya seringkali tidak mempercayai saya..atas faktor bekas teman lelakinya dulu penah menipunya..

    saya amat sedih bila dia seperti endah tak endah perasaan saya..kalau saya mengadu pada dia nnti saya kena balik..huhu..last2 saya cuma mengadu dalam blog saya sahaja..

    saya pun amat mengharap dia menyintai saya seumpama saya menyintai dia..

    ReplyDelete
  2. itu perkara biasa. yang wisya perlu buat adalah layan dia sebaik mungkin. dan jangan lupa berkomunikasi dan terangkan pada si dia, yang bukan semua lelaki itu sama.
    berkat sabar..syg pasti berkembang

    ReplyDelete
  3. mestila boleh. yang penting..trust your love.......

    ReplyDelete
  4. mcm mne pulak orang yang betol cinta dkt kita tp kita cbe pkse diri kita terima cinta org tu, sedangkan kita x bahagia malah rse terpkse sbb cbe mencintai dia? patut ke lepaskan saje?

    ReplyDelete

page

Followers