Tuesday, October 12, 2010

menjelang usia 26 saya

apa yang aku buat ketika ini?
hm..
petang lagi ni..ada lagi 7 jam sebelum umur aku genap 26 tahun. sekarang cheras tengah sangat panas membahang. sangat la panas sehingga yang aku memula nak tido terus tak jadi. risau pk exam..terus je bukak buku math then try ulangkaji apa yang patut.
tengok soalan kpli exam bukan la rupanya macam exam biasa tu. susah gak. dan boleh dikatakan mencabar. hm..praktikal aritu xdpt pon sbg rentasan cemerlang. xpela...yang penting markah final still boleh cemerlang. takpe kan.
aktiviti lain sangatla tidak bermud untuk join sekarang. lagi2 dapat tau kursus induksi tu akan takde.
bukan apa. sangat la hangin. setiap kali perhimpunan..konfem2 akan ungkit yang institut perguruan takde duit, tak leh buat aktiviti, kene berjimat cermat. tapi still..buat majlis perpisahan bekas pengarah. then sambutan pengarah baru pulak. buat sambutan aildilfitri la..semarak 1 malaysia la..meeting kat sydney la psl pmr n upsr.. BIG ambilan baru dekat luar. then bila di ungkit cakap bende tu buat pakai duit sendiri.
wadehel.
aku tersangat la bosan dan marah bila pihak pengurusan selalu bagi alasan tak logik camtu.
ni membabitkan kursus induksi lak
nak kata takde duit, tapi stil..
program kpli terus di ambil. tapi yang dah di ambil langsung tak dijaga kebajikan
pastu sabtu ni kata ada perhimpunan besar.
eh2..
kamon ah..ni semua propaganda je
siap cakap..kehadiran wajib. bas disediakan oleh IPGM INDUK..elehe2...
macam le aku tak pernah pegi cyberjaya n tengok induk tu camne..still menumpang satu bangunan dengan ofis lain. btol2 bawah opis aku..=(.
aku cuma nak kata. ada la pulak duit ipgm nak sewa bas tu untuk angkut smua pelajar pegi bukit jalil. dari buat kerja sia2 tu..ade la baik bagi je peruntukan sewa bas tu kat program kissm tu..
then siap cakap nak bagi ceramah menguruskan kewangan sebab takkan ade kissm.
hello...
patut sape yang pegi kursus tu?
bukan kiteorang kan. kalau acuan tu pun bengkok2..nape nak nasihatkan orang pasal kewangan? tengok la dulu pengurusan kewangan pihak atasan.

agak2nye semua ni salah sape ek?
sangat pening..
ni kata salah sorang lecturer aku..
yang pegang duit adalah BPG...baru bagi kat PPD negeri masing2 untuk buat kissm. then..mase under BPG..BPG pon takleh support untuk kursus induksi..macammana pulak PPD ade budget wat kursus induksi? kan duit tu dari sumber kementerian yang same?
kan? kan?
ke aku salah fakta.
tapi aku sangat berangin.
gaknye kalau dah nak jadi tua memang camni
asik emo je ek..
hehe..

sibuk tengah baca pasal Nuffield Mathematics Project...apa yang menarik adalah ungkapan ni
i listen, i forget;
i see, i remember;
i do, i understand.

bende ni boleh apply kat idop seharian kite gak.. semuanya berkaitan tentang proses teknikal. setakat dengar..masuk telinga kiri..kua telinga kanan..kalau kite nampak dengan mata kepala kite sendiri. paling tak pun..kita akan ingat..kita pernah tengok...dan bila kita sendiri buat...bende ni akan jd satu pengalaman yang membiasakan kita. i do..i understand..
haha..
mrapu..

geddit?

alahai. pdhl nak cerita psl usia menjelang 26 aku kan..
lari tajuk lak..wehehe..



~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

1 komen yang perlu dibaca:

  1. lynn.. hepi belated bday.. lama tui akaq x jengah loveline nih =)

    ReplyDelete

page

Followers