Tuesday, April 12, 2011

benarkah itu kawan baik aku?

pening.
balik sekolah sekarang asik membuta.
even badan tak naik. tapi otak terasa makin lembap.
cerita pasal borang kissm..sebok orang kat facebook kecoh cakap nak mohon bende tu lepas dapat surat pengesahan jawatan SPP.
bila tanya kerani sekolah aku yang cemerlang. rupanya dah lama dah dia hantar sebelum aku sebok2 tanya. heheh.
sangat salute dengan kak baizura.
dahla cantik
buat kerja tiptop. memang patut dapat pengurusan pengkeranian terbaik.

hari ni buat entry tak tahu nak tulis apa. tapi sangat kesunyian dan boring. maka terbitla entry ni. dari aritu sbenanrnya aku nak bagi tips buat sifir. tapi gamba dah ilang akibat komputer bengong ni kena format selalu.

oh.

saja nak mention tajuk kat atas tu.

sekarang nak jugak cakap. aku ada kawan terbaik dalam hidup. aku sangat senang dengan kawan baik aku. sepanjang 27 tahun aku hidup ni..ini antara kawan terbaik yang pernah aku jumpa.
aku jarang bandingkan kawan - kawan aku
selalu..aku berkawan seiklas hati. aku memberi bukan untuk dibalas. dan aku biasanya amat tidak berkira pasal kewangan dengan kawan - kawan baik aku.

pernah dulu.
aku rasa aku ada kawan baik sepanjang zaman. even aku pegi universiti. kerja. sambung belaja balik. aku tak pernah miss lawat dieorang.
tak pernah miss untuk tanya khabar.
aku sanggup naik tren redah segala semata - mata nak hangout dengan dieorang.
aku jugak tak pernah kisah dieorang tak pernah pegi melawat aku kat rumah time dieorang free.

aku bodoh.
tak sedar hal itu.

setiap kali aku suruh lepak area rumah aku. dieorang cakap rumah aku jauh. tapi mulut dieorang ringan pulak tanya kenapa aku tak melawat dieorang kat sana.
demi kawan.
aku tahankan.
lagipun aku sorang. yang sorang xpela pegi ketempat yang ramai orang.

then.
aku still rasa dieorang kawan baik aku.
hal gembira. selalu aku kongsi dengan dieorang.
bagi aku.
mereka kawan aku
kawan dari kecik hingga dewasa.
dari zaman naif ke zaman kerja.

aku masih terasa mereka penting dalam sebahagian hidup aku. aku perlukan mereka untuk aku hidup. padahal dalam tak sedar. aku bernafas tidak menjadi satu sumbangan pun dalam kehidupan dieorang.


lately.
bila aku fikir kembali. baru aku sedikit sedar..
aku tak rasa dieorang hargai aku.
dieorang pandang aku sepi dan tak perlu.

pernah aku redah jarak dari rumah ke rumahnya. membontot belakang trak tentera.
semata - mata memenuhi jemputan yang diberi.
semata - mata tidak mahu mengecewakan hati sahabat sendiri

fine.
mayb penghargaan terlebih buat sahabat yang pernah bergelar kawan

tunang aku pernah kata.
aku yang butakan mata.
tulikan telinga.

that's it.

sekarang.
tak lagi.
sorry sahabat yang pernah menjadi teman.

maaf.
aku sudah tidak bisa memaafkan.
hati aku kematu.
aku dah sedia melepaskan mereka bebas pergi dari hidup aku.
aku juga telah sedia mengambil angin baru.

menobatkan insan bergelar sahabat pada orang baru.

:).
aku sudah punya teman baru.

semoga berbahagia kawan.


~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

4 komen yang perlu dibaca:

  1. tu la perasaan aku skrg.cm wujud xwujud je.keciwa...snang cite,baiklah dgn smua org kan lin?huhu

    ReplyDelete
  2. Kawan baru sanggup redah hiruk pikuk kota..lorong2 desa..ntuk mnemani sahabat.
    semoga mjadi teman yg sejati.
    >>AMIN>>

    ReplyDelete
  3. kdee : stuju...
    kadang - kadang kita lambat sedar hal tu.
    sebab kawan punya pasal

    ReplyDelete

page

Followers