Sunday, December 4, 2011

benda sweet yang dia buat kat aku

dulu - dulu
aku jarang dapat pegi dating-dating macam budak2 sekarang.
kisah cinta kiteorang bermula dengan susah payah.
hampir 10 tahun berlalu meninggalkan kisah manis yang kadang-kadang membuatkan aku senyum sendiri.

satu hari.
shahrul turun ke batu pahat semata-mata untuk jumpa aku. time dulu-dulu nak keluar pegi batu pahat kena naik bas. jauh pulak tu trasa. tak macam sekarang. 1/2 jam je dah lem jimba2.

time tu aku macam dah ingat2 lupa kiteorang pegi dating kat mana. tapi rasa sangat comel bila budak2 remaja pegi dating sekali sekala.
haha

then. yang buat aku tak boleh lupa pada hari tu adalah. shahrul kasi aku satu barang. barang tu dia sampul dengan sampul biru. aku pun buat muka eksaited nak buka. tapi shahrul kata nanti. kena buka kat rumah.
aku bertambah tertanya-tanya bila dia cakap
benda ni dah lama dah nak pulang balik kat awak. barang ni awak punya. saya cuma pinjam je. sekarang dah tiba masanya saya pulangkan balik barang awk
ehem...padahal aku dah lupa gelaran untuk panggil sama sendiri time tu. tapi dialog kat atas ni adalah lebih kurang macamtu la. haha

seingat aku. time tu aku baru-baru je rapat balik dgn shahrul. time skolah2 dulu lagi la tak pernah berkongsi barang ke hapa.

aku pegang2 macam buku. tapi buku apa.

selama dating tu aku asik pk je. buku apa yang dia cakap buku tu buku aku.


bila balik.
aku bukak je bungkusan tu. rupanya buku ni

walaupun lepas bukak hadiah tu aku still konfius.
dekat buku tu siap ada note yang buat aku terasa hati melayang2..

sebab buku teks ni aku guna time form 5. then bila aku dah habis sekolah mestila aku pulang balik buku teks. tapi yang buat sweetnya adalah sebab.

shahrul jumpa teks book ni. dia simpan sebab aku penah guna then dia ganti teks book nak pulang tu dengan teks yang baru.

sweetkan.
dalam diam. time dulu-dulu dia buat perkara sweet camni kat aku..


camne aku tak cair ye tak

hehe.

itu zaman kecik2.
sekarang dah besar2.

dah nak kawen da kiteorang.

less than 100 days.

nak ckp banyak kali.
aku sayang shahrul aku..:)
~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers