aku belek punya belek then aku ternampak umur mak aku masa lahirkan akk aku. padahal ada je surat beranak sendiri nak tengok umur mak sendiri berapa time lahirkan aku. tapi semalam macam teruja pulak bila jumpa umur mak sendiri time lahirkan akk aku. akk aku tu anak nomo empat. atas2 dia sume abang.
bapak aku plak dari awal kawen ngidam anak pompuan.
lahirla akk aku tu.
keterujaan aku tu aku kongsi ah dengan akk aku. aku cakap.
eh...umo mak time lahirkan kak ida baru 27 ah...terer mak..muda lagi time niakk aku cume tengok aku muka pelik sebab itu pun nak teruja entah apa-apa. haha.
then aku sambung cakap
oh..maknanya emak lahirkan aku time tu umo da 37 taun ah kak.time tu baru akk aku bagi reaksi. dia cakap eh..umo mak lahirkan ko same ngn umo aku taun depan. aku pun nak bersalin taun depan. same...same..
aku plak yang pelik tengok reaksi dia n trus dalam ati cakap..
ala..itu pun nak sama2.tapi terlepas cakap..
eh..ko dah 37 taun depan. tua ah dah. haha.hikhik.
then akk aku trus bantai. yela..37. ko tu yang ske prasan muda. taun depan ko lupa ke umo ko dah sama dengan umo mak anak pat.
aku trus terkedu..huhu.
yela...
macammana aku boleh tak perasan. taun depan..umo aku dah sama dengan umo mak aku lahirkan akk aku. padahal mase umo 19 taun aku tak penah pulak kesah mak aku dah ade anak sorang. hihi. ntapapekan.
tapi..
bila akk aku da cakap camtu..
aku tetiba je rase tua sekarang.
then aku pk balik..
alah..
mak orang zaman dulu2 kan.
time tu kawen kene cepat.
mane la boleh samekan.
sekarang ni kan. aku bangun tido je rasa berdebar2 sebab tunggu tempat posting. kat mane agaknye aku akan tinggal start 2011 taun depan. heish..kang dapat sabah sarawak. lama tak boleh balik semenanjung da. sian mak aku rindu anak dara dia ni.
gaknyekan..
sebab mak aku kawen awal la dia dah stat bising nak suruh aku kawen cepat.
mak2 biasa la
~c.i.k.g.u.l.i.n.a~
tak per cik lynn jodoh tu semua ats kehendak tuhan.....ner tau nnt dpt posting mengajar ketemu jodoh....yer tak??? hihihii
ReplyDeletecomel blog..tulis ada kaler2 pink...
ReplyDeletesalam kenal dik..:)
sok kawen la.. :P
ReplyDelete@aiyu - takmo2...takmo temu jodoh time posting..=p
ReplyDelete@cik bulan - TQ akk...muahh
@heidi - esok??wa..wa..teke sape yang manyak duet..