Monday, January 10, 2011

kasihku tertumpah hanya untuk dia

aku masih lagi struggle untuk sesuai kan diri bila dapat sekolah kat bandar. tapi bukan bermakna aku merungut ke apa. cuma nak mention. aku sedaya upaya menyesuaikan diri. entry pasal penempatan KPLI aritu, banyak rupanya menyinggung perasaan adek2 aku yang entah kat mana2 yang belaja kat maktab rupanya.

eish. sensitip betul dieorang ni. kan manja tu maknanya muda. kihkih. ok aku tipu. kalau dieorang tak caya dieorang tu lagi di sayangi pihak pengurusan maktab, pegi la tanye maktab. eceh. nak emo pulak aku kata korang tu manje.

ape2 la adek2. yang penting akk da posting.

kali ni aku nak cerita pasal macam mana aku sebenarnya boleh jatuh hati dan sayang dengan bf aku si shahrul tu. yela. bf aku tak istimewa buat orang lain. huhu.
dia istimewa di mata aku sahaja mungkin.

aku ni orangnya sangat susah untuk jatuh sayang. kalau tak caya tanya kat bf aku tu. brapa lama dia nak raih sayang tu.

macam entri b4 ni. kan aku cakap. aku sendiri macam lost tarikh couple. tapi aku tak lupa camne 1st time aku terasa yang selama kiteorang berkawan, aku sayang dia...walaupun sebelum ni aku EGO untuk mengaku.
salah satu sebab utama dulu adalah umur kiteorang berbeza.

shahrul sangat sabar melayan karenah aku yang membuatkan aku 1/2 yakin yang dia betul2 sayang aku. tapi 1/2 lagi hati aku, aku simpan untuk persediaan kalau aku kecewa akhirnya. kami selalu berhubung. layanan dia istimewa buat aku. setiap malam dititip sayang buat aku. setiap masa dia sejuk dan yakinkan hati aku yang umur itu bukan penghalang besar dalam hubungan kiteorang.

aku dah tak ingat sangat ayat sebenar dia bagi tu sebab aku dah lama tak belek surat cinta aku balik sebab sangat bz kebelakangan ni. dia selalu cakap
umur itu hanya angka yang akan bertambah setiap tahun. sayang tak terbatas dengan umur
yes.
aku admit. aku sangat susah terima.
:(

dan dalam layanan baik2 dia tu, aku selalu ignore dan tak percaya dia memang sayang aku betul2 dari hati dia. susah nak percaya, seorang kegilaan ramai budak2 teknik. pilih aku untuk di jadikan teman istimewa.

ye.
bukan aku kurang apa pun. tapi sebab aku fikir, dia boleh dapat perempuan yang lebih baik dari aku.

tapi.....
kan cinta tu tak kira usia. tak kira rupa.
dia tetap pilih aku.

dia sabar layan aku.
dia sangat manis macam gula2 dihurung semut bagi aku.

dan aku bagai mawar merah yang tajam durinya.

aku tumpah sayang pada dia pada satu malam hujan lebat. eceh. macam hindustan kan.
hihi. tapi serius. time tu hujan. sebab tu kalau hujan. aku makin rindu. makin teringat.

time tu aku dah habis diploma. walaupun kiteorang dah lama kawan time tu. aku dan dia sekadar ada ikatan.
hati aku time tu hanya 1/2 untuk diakan.
di takdirkan. aku kerja lepas diploma dekat dengan dia. setiap malam dia akan ambil aku kat umah sewa dan bawak aku pegi makan.
dia risaukan aku lebih dari diri aku sendiri.

dan satu malam hujan.
aku demam. badan panas. rasa tak selesa.
dia bawak aku pegi makan. aku tak selera. dia tengok aku sakit.
dia pun terasa sakit.
dan kasih aku tertumpah untuk dia bila aku tengok dia sanggup redah hujan balik rumah dia
dia balik sebab nak ambik kan aku ubat kat umah dia.
dia sabar tunggu aku makan sampai habis malam tu.

sebab benda remeh tu je.
1/2 lagi hati yang aku simpan dulu aku serahkan terus.

dan aku di uji lagi.
esok lepas aku terasa aku sayang dia. dia pulak admitted ward kat HSA.

woo...sedih tak pyh nak cerita time tu

rasa menyesal tak balas sayang dia dari dulu.


~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

5 komen yang perlu dibaca:

  1. comelnya kisah kamu. kita punya cerita sama.
    dia sayang saya lebih dari dia sayang dia.

    tapi hati kita belum sepenuhnya. bersalahkah kita?

    dia tahu kita separuh2, tapi dia tetap harung hari dia macam biasa, bagai tiada apa. menuju tarikh penting yg bakal mendekat, dia makin kuatkan tekad. sebab dia tahu, dia bukan pilihan utama saya sebelum ini.

    ya, bakal empunya rusuk kiri saya kini ialah pilihan keluarga. tapi peliknya, saya mula mahu harung madu dan peria bersama dia. redah jer laa labu ;)

    ReplyDelete
  2. kdee : ni kan diari cinta. kang aku catat cket2

    ReplyDelete
  3. alis : tak salah. tapi terimalah dia seadanya. mungkin dia yang terbaik untuk kamu

    ReplyDelete
  4. alolololo..linn...sile kawen cepat~!..huhuhu ;)

    ReplyDelete

page

Followers