Friday, January 14, 2011

4 perkara perlu diawasi oleh setiap wanita : Mencari cinta suci seorang lelaki

kata orang bijak pandai, rupa akan hilang bila tiba masanya. si kaya boleh miskin, si romantik boleh menjadi singa. maka semua benda yang nampak pada dasarnya istemewa..langsung akan hilang bila tiba waktu dia.
yang kekal
hanyalah cinta abadi..

oleh sebab dah lama tak kongsi tips...aku nak tulis 5 perkara yang patut kite2 orang perempuan ini B-ware. uhuhu. macam amaran pulak. dan lelaki2 sane. kat luar tu. kalau dah baca. brenti2 la buat peel2 macam ni. bukan setakat meloyakan. tapi konfirm dah tak laku dah kang.

ha..
takot...

jangan mudah percaya cinta lelaki
biasanya, kalau baru sekali dua date. tolonglah kaum ku. jangan mudah sangat termakan cinta lelaki ni. mane mungkin baru sekali klua tetiba je dah cakap suka kat kite. jatuh cinta pandang pertama la. nak percaya boleh. bukan hati batu pon tolak cinta terus. tapi. buka selepas 5 6 kali keluar dalam tempoh sebulan.
eish2. lelaki biasa la. sekali dua keluar dah cakap suka kat kite. biasanyakan..
biasanya...
cinta mereka macam ni biasanya di kategorikan sebagai cinta murah. dan diaorang ni biasanya anggap tak ada cinta sejati pown..

yang keduanye..jangan mudah termakan pujian.
lelaki yang pandai bermain kata akan menabur pujian yang boleh mencairkan hati wanita. bak kata orang. hati wanita ni macam kerak nasi. kena air lama-lama lembut. macam tu jugak lelaki yang berlidah bunga ni. dah tahu sifat semulajadi perempuan camtu. diaorang akan asik memuji untuk memikat hati kita.
biasanya..
lelaki yang terlampau memuji adalah lelaki yang tidak jujur sebenarnya.

jangan terpengaruh dengan janji manis
selain menabur pujian. lelaki yang hidung belang akan terkenal dengan sifat mereka menabur janji manis. ramai lelaki yang pandai memujuk dan memikat dengan janji manis.
berjanji bulan dan bintang.
berjanji bumi dan laut.
cuba mintak dieorang sebutir berlian 2 karat. konfem trus cakap kita materialistik. :)
biasanya..lelaki camni.."cakap tak serupa bikin" pun

last sekali ialah elakkan dari lelaki yang datang dengan kisah duka
pernah tak jumpa lelaki camni??
bila dia nak rapat je. guna alasan dia baru clash. hati tengah sedih. gf dia curang. pet dia mati. duit dia hilang. ah..ah..macam2 lah. tapi yang penting smua akan menjadi kan si dia mangsa keadaan. lelaki macam ni sebenarnya nak tarik perhatian n simpati perempuan yang dia inginkan aje tu.
ada yang sampai. boleh menangis teresak2 minta simpati.
apa yang kamu patut lakukan.
biarkan baju si dia basah lencun.
kerana..
biasanya..
tangisan itu tangisan buaya

dengan 4 perkara tu je yang korang semua kaum2 ku sekalian yang boleh kita elakkan demi memburu cinta sejati.

eceh..

tapi pk2 la balik..
betul tak apa yang aku tulis..

~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

6 komen yang perlu dibaca:

  1. uuiisshhh... susahnyer.. cmne la nak carik cinte sejati dr lelaki neh ek?/
    hehehe

    ReplyDelete
  2. susahnye nak cari cinta sejati.. huhu kdg2 kn dyorg nih bole dikategorikn pelakon lelaki tbaik.. pandai blakon dpn pompan..

    ReplyDelete
  3. sabarlah hati..moga cahaya tiba nanti.ombak rinduuu..hehehehe..hanya mampu berserah..

    ReplyDelete

page

Followers