Saturday, January 22, 2011

yang senang akhir tu maknanya telah bersusah masa mula-mula

sedar tak sedar rupanya dah dekat sebulan dah posting sekolah bandar ni. kerja semakin bertimbun-timbun. macam tak cukup kaki tangan nak buat. hari - hari akan balik lambat. pelik betul bila jadi budak baru semua orang nak kejar. mane kelas relief. mana ajk itu ini. eish.
sangat tertekan jadi budak baru. siap berharap bia la ade budak baru lagi supaya boleh teman aku bizi sama sama. haha.
padahal aku belum lagi dapat jadual permanent. so..bila tak ade jadual permanent. aku rasa nak lengkapkan buku kuning aka buku persediaan mengajar pun macam tak semangat. last2 kene tinggal note dengan guru besar. bukan main amek berat lagi si CIK tu. padahal bukan aku sorang pun yang tak buat. tapi bila status baru tu. smua akan jadi kene hentam.
aku pun naik konpius dengan diri sendiri bile aku kena. pdhl jadual belum release betul. macamana aku nak tulis bahagian kokurikulum aku.
baik.
aku budak baru.
aku akur

nak terkejarkan buat minit kemahiran hidup sebab setiausaha. jaga buku stok untuk panitia math. luangkan masa buat report olahraga sebab sorang je cikgu perempuan yang diletak dan automatiknya akan disuruh buat report. baik. saya rela.
lepas tu terkedek2 nak tubuh pasukan hoki sekolah.
mana nak pk jadi setiausaha larian tengku mahkota johor. uruskan trek. hal polis.

fuh. lap dahi dengan semua tu.
tapi takpe. tulis kat sini bukan sebab nak merungut. tapi nak note. inilah cabaran guru permulaan. hahah.
siap cakap dengan diri sendiri bahawa semua itu takpe sebab semua yang senang akhir tu maknanya telah bersusah masa mula-mula. sangat percaya dengan nasib diri sendiri macam tu kan.

tapi orang cakap.
itula motivasi diri.

lepas ni sebok nak lengkapkan kursus KOAM supaya boleh sentiasa keluar dengan imbuhan. dan dah survey master sambilan. tapi bila pk2 balik. kena buat pilihan sama ada
1. nak sambung belaja terus
2. duit kumpul untuk kawen
3. beli kerete

so bila pk yang paling afdal. amek no 2 .

haha.

~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

4 komen yang perlu dibaca:

  1. banyak kan.......
    rase macam nak pengsan
    then pk
    baik la keje opis gov. goyang2 kaki. :)

    ReplyDelete
  2. bz nye ko...aku ni sabau je la..sek da terlebih cikgu..nak x nak bergoyang kakilah buat mase ni..tunggu kesibukan dtg menjengah..

    ReplyDelete
  3. tu la. memula kate kat skolah aku pon da lebih chegu. tapi tetap banyak keje tertunggak OK..

    ReplyDelete

page

Followers