Pages

Showing posts with label tunang. Show all posts
Showing posts with label tunang. Show all posts
Tuesday, May 17, 2011

THE ring.

dah dua bulan da berlalu. tak bukak-bukak lagi CD yang mak andam bagi tu. dan taktau mana nak cari gambar cincin tunang dari kamera yang cantik hihi.

cincin lambang cinta.
cincin pengikat dua hati.

dan ini dinamakan cincin jodoh kami.

masa mula-mula sarung cincin ni. rasa macam tak caya je. yang dulu tangan aku kosong tanpa hiasan..sekarang dah ada 2 bentuk cincin kiri kanan. cincin yang aku sayang sangat nak tanggal. then bila tanggal takut lupa nak pakai balik.
mesti akan jadi sangat fobia kalau cincin ni hilang. sebab cincin tunang aku emas putih. kami beli design. bukan beli cincin. hilang cincin ni maknanya takde yang kedua.

so hari ni konon-konon nak reveal la. cincin yang tersarung kat dua-dua jari manis aku ni.

time tunang hari tu, nenek shahrul yang sarungkan. ramai yang tanya. perlu ke cincin risik. knape ade dua cincin.
takdepon wajib. even tunang pun tak wajib. tak baik tambah-tambah hukum ni.
ini adalah majlis yang kami berdua dah rancang.
shahrul nak ikut adat. dia taknak selang adat merisik eventho kiteorang memang dah kenal saaaaaaangat lama.

kalau zaman dulu-dulu orang datang merisik memang bawak cincin tanya dan tepak sirih. nak tanya dah ada orang yang punya ke belum bunga di taman. datang nak menyunting bunga yang kembang, jika belum dipagar orang.

eceh..

ha..itu la kirenya.

then. shahrul decide untuk bagi cincin tanya. aku..orang nak bagi. memang la suka nak terima.
so kiteorang pilih the simplest cincin tanya. supaya tak overshadow cincin tunang.

cincin tanya.
then come to the engagement ring. makan masa jugak masa nak cari cincin ni. kehulu kehilir. tapi target memang tanak kat habib sebab upah tukang mahal. consider kedai cincin lain. wah chan..banyak emas kuning.
tanak gak. dah ada cincin tanya yang gold. so untuk sebentuk cincin lagi memang niat nak emas putih. pegi survey dekat De Gem.
nice patern. sangat berkenan. tapi kalau nak harga offer..kena beli dengan cincin lelaki sekali. tapi adat johor. mana ada lelaki dapat cincin.
so. kena pegi cari tempat lain pulak.

then satu hari pegi dekat kedai tomei.
shahrul berkenan kat satu cincin bentuk butterfly. but for me its too big. tapi hasrat dia nak beli kan.
angguk je masa tu.
dah nak dijodohkan dengan cincin bunga lilit kat bawah ni...
sminggu sebelum amik cincin butterfly tu pegi jalan-jalan..terus berkenan dengan cincin bunga lilit ni.
benar-benar berkenan dari sudut ati.

terus tukar cincin butterfly td.
yea...
its contain 17 diamond.
5 atas. 5 bawah. tengah2 tujuh.

time pilih cincin shahrul da letak kriteria. tak suka cincin diamond ada batu sebijik je.
kurang stylo. ok. tak pilih.
last2. ini la engagement ring kiteorang.
sangat susah nak ambil gamba untuk nampakkan ke 17-17 diamond tu. sebab bukan seketul beso tu.

comes to maksud.
knape 17 biji?

10 biji diamond kecik2 kat tepi tu melambangkan 10 tahun kiteorang kawan b4 our engagement day. dari umur aku 17 sampai la 27.

17 jugak umur aku masa kenal en shahrul tersayang.

thats it.

cincin tanda kiteorang.
ape pulak makna cincin korang?

~c.i.k.g.u.l.i.n.a~~c.i.k.g.u.l.i.n.a~
Sunday, January 23, 2011

pre entry : searching for my engagement ring


dalam sibuk-sibuk aku mengatur hidup memulakan kerjaya baru. tak lupa kehidupan personal perlu diberi perhatian. rasanya..patut dah lama aku fikir pasal benda ni.
sempena cuti-cuti yang ada. aku manafaatkan untuk kehidupan sendiri. hangout bersama teman-teman rapat dan seperjuangan.

eceh.
trus nak tulis seperjuangan sebab..terasa asing-masing berjuang untuk memulakan kerjaya sebagai guru yang diterima sekolah. ing. azah. selalu lawat aku kat rumah johor ni. then trus pegi hangout sama-sama bersama encik tersayang dan mereka. bagai merpati terbang berjoli-joli.
huhu.

walaupun kawan-kawan lain dah jauh dari kiteorang. tapi..dia orang berdua bersama en tersayang dah cukup membuatkan kepenatan di sekolah hilang dan hidup kembali segar.

sebab dah pilih semalam antara 3 pilihan itu ialah nombor 2. kalau belum baca pasal no 2. sila pegi entry ini ...jadi langkah ke arah no 2 telah dilakukan satu satu.
mula mula mestila pegi search engagement ring. sangat teruja bila 1st time pegi cari benda penting tu sama-sama. maka muka suka tak boleh nak sembunyi pun disebalik tudung.

gambar nak letak entry minggu depan. ingat entry ni nak load masuk gamba resit je. tapi stil malas nak ambik cabel tlefon then load masuk dalam komputer. so. macam tak sabar nak post entry tersebut. mestilah ada pre entry untuk benda tu.
camni la kan kalau teruja lebih.
haha.

ala..1st time dalam idop slepas hampir 10 taun kami bersama.

kene stop cni. sebab tengah taip2 entry ade budak nak marah2 suruh bersiap sebab nak pegi buat medical checkup. baru nak buat entry bahagia. trus ilang mud.

sbb takut entry tak best.

baik stop

babai

~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

page

Followers