Saturday, August 18, 2012

Hidup yang sempurna itu bagaimana?

Salam..
Dah agak lama takde topik nak tulis..
Kali ni nak cerita pulak apa itu yang dikatakan hidup sempurna

Fasa awal perkahwinan aku tempuh masih terkontang kanting.. Suami jauh.. Still duduk rumah sewa.. Nothing much change.. Hidup sama je mcm waktu bujang2..masih tunggu benda yang tak kunjung tiba

Awal dinihari..aku terfikir.. Apa sebenarnya yang aku cari dalam sebuah perkahwinan.. Apa sebenarnya matlamat idup aku..
Takkan stakat kawen then beranak.. Takpun kumpul harta untuk hari tua.. Atau sebenarnya aku mencari satu kebahagiaan.. Aku mencari kebahagian yang aku sendiri tak pasti.. Suami aku jauh..semua benda aku terpaksa tempuh sendiri.. Sedih...susah.. Gembira senang.. Jarang aku kongsi bersama..

Kali ini aidilfitri aku sambut sendiri.. Tanpa kehadiran insantersayang.. Ramai gak yang kesiankan aku.. Sdey bila beraya ramai orang tanya mana suaminya:)

Aku jawab aku simpan.. :)

Penting bahagia sebenarnya perasaan dan keadaan yang boleh dikongsi dengan yang tersayang

Aku masih struggle untuk pilih masa depan aku.. Akur dengan keadaan sekarang.. Tapi orang kata semua ni sementara.. Sekolah aku bizi.. Selepas subuh dah sebok bertolak ke sekolah..matahari dirembang petang baru aku sibuk2 bersiap pulang..

Bahagiakah aku?


Dan aku tahu.. Bahagia setiap orang itu berbeza...

Semoga bahagia itu sentiasa ada bersama..

Dan raya tahun ini masih dengan mak abah

c.i.k.g.u.l.i.n.a~

0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers