Friday, May 28, 2010

kehidupan yang sangat padat.!!

rindu..nak menulis di sini.
sangatlah bz start minggu lepas lagi. bermulanya hari isnin dengan sambutan hari guru, ek salah b4 tu lagi..sabtu ahad..sibuk menyiapkan perasmian dan upacara untuk hari guru 17 mei di sini. erm..hari guru jatuh pada hari ahad. maka sambutan disini hari isnin..
maka bertungkus lumus la aku membanting tenaga. mana nak bungkus bunga, mana nak siapkan majlis, pi cari pulut kuning bagai. hm..sgt penat.

cik lina tgh bg anugerah pd lecturer paling ceria


upacara memotong pulut kuning. credit to azah n family sbb sediakan pulut kuning ni. sangat sedap n padat. time ni biru muka pengarah nk tekan pisau..ehehe

banner hari guru. cik lina color yg merah tu je. tak smpat nk tlg byk sbb nk pi siapkan pulut kuning n cr bahan2 len utk perasmian tu..

tugu tu cik lina buat dikala rembang malam ahad tu. bersengkang mata sampai pukul 2 pagi nak siapkan. gmbar ni adalah perasmian oleh pengarah.

gambar di atas telah diambil oleh exco penerbitan & pendidikan cik lina.

tak cukup dengan 3 hari bertungkus lumus, malam isnin selepas hari guru tersebut, terpaksa pulak aku bersengkang mata buat backdrop untuk program kesihatan pergigian hari selasa & rabu pulak. memang aku dah biasa buat backdrop ni. tapi kebiasaan ni biasanya aku bli barang sendiri / organizer tu akan tnya aku barang apa yang diperlukan. ini tidak..men kasi je barang tanpa tanya pendapat. time tu berangin jugak ah bila kene sediakan barang tanpa bertanya. kalau lengkap tidak la mengapa. tapi..semua yang diperlukan tak ada...nasibla aku tak melepaskan amarah time tu jugak.
dah la penat 3 hari b4 tu. dapat barang untuk hari esoknya tidak memberansangkan. tapi. berjaya jugak la aku buat backdrop tu. kreatif n inovatif mesti ada dlm fikiran bukan. hehe.
dan disini ada sedikit bengang dengan budak perempuan gedik sorang tu. erm..tapi story len kali.
inila backdrop tersebut. dgn bahan yg ciput

nmpak x aku yg mane? yg baju pepel tu la

malam rabu tu aku stay up pulak untuk menyiapkan segala kerja yang sepatutnya aku submit hari jumaat. bukan 1 @ 2..tapi ada 5..pergh..berpeluh ketiak nak menyiapkan. dah la banyak program. nak siapkan homework pulak. sangat menyiksakan. dengan aktiviti persatuan bagai. so pada adik2 pismp..akk btol2 mohon maaf sebab tak boleh commit sepenuhnya kali ni.

dan akhirnya, kerja tu siapla jugak 2.. full review sepanjang malam. ala..tp lupa amik gmba a'saiment tu..eish..rugi2. hari khamis lak. class penuh. siapkan projek mematri dan malam lak ada persembahan / demo senam ragam. patutnya kumpulan cik lina dah tak payah buat da...tapi terpaksa jugak..=( letih melayan orang len yang tak serius, kiteorang sekali terlibat. so..untuk kali ke 2..senamragam dari kumpulan aku. tapi kteorang anggap itu lebih kepada latihan untuk hari jumaat. majlis penutup senamragam.
senamragam..=)

lin.yasin.d

reben & pergerakan kreatif

banyak kan aktiviti..ha..so sape2 yang tpk nak amik kpli. pk la balik sebab selama 6 bulan hidup akan terseksa macam aku. wehehehe.

baik next..
petang jumaat pulak ada program kejurulatihan hoki la pulak. =) hehe.. program sampai ke pukul 7 mlm. time rasa sangat flat sungguh. tenaga hampir habis. tapi terpaksa kuatkan semangat. program di sambung pada hari sabtu.

hari sabtu adalah antara kenangan terindah sebab kene main hoki dalam hujan. tegas sungguh en vv tu mengaja. hujan tak hujan redah aje. tapi apa yang paling membimbangkan adalah badan hamba yg tidak dapat menahan sengsara. yela..minggu depannya camping. sape nak camping dlm demam.

ahad - proses menyiapkan a'saimen yg tergendala.

hari isnin hingga hari khamis adalah camping bsmm (bulan sabit) di kem serai saujana banting. yg ni nak story len entri sbb panjang.
lin.d.yan & kdee

dan hari ini adalah hari wesak. time ni la aku berpeluang update blog. sgt teruja dapat itdur dan berehat lama2. tapi cuma sehari sebab esok ada lawatan ke JB.
tapi ada jugak makan malam bsama timbalan perdana menteri kat pWTC..

kalau korang jd aku. korang nk pegi yg mana?
dinner ke..JB??

0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers