Wednesday, July 28, 2010

saya terpaksa...boleh tak saya memilih?

dua tiga hari ini, badan rasa tak sedap. mungkin sebab tekanan. tapi semua tu mampu saya tahan. badan susut dalam 2 - 3 kg. tapi saya pasrah. kerja sekarang lebih mencabar dari yang dulu. lemak yang saya kumpul pun semakin berkurang. tidak la orang akan kata saya pakai baju ketat - ketat sudah. sebab semua baju dah longgar kembali. sama macam zaman - zaman saya kerja selepas diploma.
tapi saya bukan nak bercerita pasal berat badan. tapi saya nak cerita masalah yang takde sape yang boleh ubah keputusan tu. saya sangat tertekan. siapa boleh tolong saya pilih jalan penyelesaian.
cerita bermula masa saya telefon emak.
emak bersuara ceria. lain dari yang selalu. seperti kebiasaan, saya akan bertanya ada apa - apa yang menarik kah untuk di kongsi bersama saya. emak kata ada. tapi masih lagi tidak mahu bercerita.
mak kata ada cerita mak nak cerita apa?
mak masih lagi berteka teki. mak pusing - pusing cerita. mak kata nak kongsi bila saya balik kampung minggu hadapan. hmm..saya akur kan.
keadaan mak ayah sihat - sihat belaka di kampung. rumah pon bakal di tambah bahagian depan. bila tanya emak kata bakal menyambut menantu baru. huu..mungkin adik dah decide utk kawen kot...=)

kelmarin..
adik telefon saya. waktu itu saya baru saja mahu melangkah masuk ke rumah. pulang dari sekolah melakukan projek game siput untuk matematik koner..
ni tengah nak siapkan lukisan siput tu

touch-up terakhir

ha..ni dia...cikgu comel tu..
eh..silap2..tdkan tengah mud sedih.
ye..sambung sampai adik telefon.
adik telefon dan dia cakap ada berita gembira nak berkongsi.
dan adik ucap tahniah.
walaupun tak tau ujung pangkal. tapi saya layankan aje adik. yelah..dah lama dia tak telefon. tapi pon tak jelas lagi kenapa die ucap tahniah.
saya kakak yang malas nak banyak soal.
orang cakap saya kakak yang manjakan adik..
tapi saya rasa..saya bukan manjakan dia..cuma saya memang kakak yang sporting.
hm...
then malam tadi akk n abang saya telefon.
akk sebok tanya bila saya nak balik kampung. dia kata
kan banyak lagi bende ko belum buat. kesian kat mak kang buat sorang-sorang. ini kan majlis engkau. aku balik sehari sebelum kenduri je la ek. kedai tak boleh nak tutup lame2..
saya pon tanya...EH..MAJLIS APE PULAK...KITE KAN TENGAH SIBUK NI..MANE ADE CAKAP NGAN MAK NAK BUAT KENDURI DOA SELAMAT.
pastu akk soh saya tepon abg kat perak. tapi saya sungguh takde mud.

selain daripada teke teki tu..saya juga sangat sedih sebab kotak pensil sebesar A4 saya hilang. macam - macam yang ada dalam box tu. =( tapi semua dah hilang..mud pon terbang sama - sama.. kita kan dah takde tempat nak mengadu..

then dalam pukul 10 mlm...abg saya telefon..
dia cakap
ko kate tak suke die..tapi nape ko terima..
kite masih lagi terkedu dan dlm dileme............
TERIMA?
TERIMA APE?


0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers