Friday, June 1, 2012

perempuan kawen makin kembang


lama sangat tak cuti rasanya sejak bulan 3 hari tu.
rasa macam dah hari-hari kena pergi sekolah.
time tu jugak rasa bebanan kerja macam bertimbun2.

oh.
aku?
masih belum berisi lagi pun. kena berehat sikit. lepas scan haritu n doktor kata ada sys..rasa seram sejuk je. tapi cara penyelesaiannya adalah dengan mengandung. supaya sys tu kecut sendiri. bercuti dan tinggal dengan suami.
susah macam mana pun. aku hargai saat-saat manis ni.

walaupun tak jadi pergi bercuti jauh2..aku tak bising pun. asalkan dapat duduk sama-sama jadila..
betul la orang kata. tempat isteri disamping suaminya.
sejak cuti sekolah aku belum lagi balik kampung. terus ikut shahrul balik nilai.
apepun.
hari-hari telefon mak.
mak okeh2 je.

orang kata..
perempuan lepas kawen memang badan naik. macam di pam2 pun ye. banyak gak yang tegur aku cakap badan maken kembang. dalam hati memang takot woh. ye la. mane penah aku tak muat saiz M or S..takkan tetiba beli baju nak cari saiz L pulak. oi mak datuk. scary ok..

tapi bila jalan-jalan..bila shahrul nak lebih mesra rasa macam segan plak. segan sebab mesti orang sangke kiteorang ni couple gedik2..men pegang2 tangan la..peluk2 bahu kat luar. dan terang2 laki aku memang suka buat benda camtu.
siap aku terlupa nak bawak surat nikah kitaorang naik KL.
then aku tanya dia..

aku : D, kalau kita kena tangkap basah camne ek nanti?
shahrul : kite ngamuk ah sebab sesuka je dia tangkap kita..
aku : Tapi kita memang takde bukti what..ha ape kate kita bia je diaorang tangkap..
shahrul: then ape jadi
aku: Dah tangkap kita suruh dia tepon pejabat agama islam johor then saman..
haha..
agak-agak..
akan menang tak?

inai tinggal sikit.

aku pergi urut kaki kat satu cina tu.
dah urut2 kaki aku..aku panggil shahrul sebab nak tanya pendapat nak beli minyak ginger buat sapu kaki malam2..ada hasben. leh picit2kan. kehkeh...

dia terus cakap. baru kawen ye?
then aku sebok tanya dia mana tau. dia cakap cincin kat jari aku ketat..haha
terus dia cakap kiteorang kawen muda..macam dia.
then aku tanye dia kawen umo berapa.
dia cakap dia kawen umur 21. sama muda macam kiteorang.
tapi aku cakap kiteorang da tak muda.
dia tanya umur.
rupanya sama umur dengan dia..


then aku nek teksi ngan satu yangkle..yangkle india..dia tengok shahrul dan jeling aku. terus tanya shahrul.

"bila mau kawen? sudah ada yang blakang ha. bila lagi. kawen muda itu bagus juga"
then shahrul jawab.
"ini sudah jadi bini yangkle."

yangkle cakap kiteorang kawen muda.
tapi yangkle tak pulak tanya umur sama kita..
terus terdiam yangkle tu. hekhek.
then dia berani bersuara terus tuka topik cakap
"ada istri boleh itu masak juga"


:) kiteorang muda sangat ke kawen?

eh tak....

tapi aku tau sebab ape..
kiteorang berdua awet muda...


~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

2 komen yang perlu dibaca:

  1. Alhandulillah korang kawen muda...banyak dosa boleh dielakkan...semoga korang berbahagia hingga ke syurga...amin

    ReplyDelete

page

Followers