Saturday, March 14, 2009

=diari hujung minggu=ep 1=

hari ni berlangsung la kenduri doa selamat kat umah mak aku..aku pon baru je nak rilex2 sambil tunggu nurin n kenkwn aku aku yang len sampai kat umah aku ni..harap2 dieorang tak sesat..hehe..da la ni 1st time dieorang dtg umah aku..


punye la bez hari ni sebab aku baru jerk belikn mak ayah aku tv 29 "...itu la hadiah pertama aku tok mak ayah aku lepas aku kerja...bile tengok tv tu kat kabinet..rase cam sukenye rase...
**************************************************************************************************
dalam area pukul 11 lebey..kawan2 aku sampai..yang aku tak thnnye denga crite pengalaman dieorang nak pi umah aku..da dekat 10 taun kiteorg kwn..ni la 1st time dieorg menjejakkan kaki ke umah aku...umah aku memang agak jauh cket dari pekan...tapi sekarang..jalan da cantik n lurus gle..

start je dari sri medan...dieorg tak menghadapi sebarang kesusahan nak cari kampung aku..sebab semua directionnye..terusssssss and belok kanan..tapi yang tahap klakanye..ble kite pegi tempat baru mlm2 n lalu tempat sunyi...
ini adalah pengalaman2 dieorg


1. start masuk jln lurus di kg seri dyong...kwn aku si lijah trus ckp "wei..bukak IKIM(radio yg selalu ade bace2 ayt2 quran tu)..tak le sunyi sgt"...pdhl sblm ni..IKIM pon tak tau channel bape...


2.then dieorg truskan perjalanan ke seri dyg 8...suasana jgn ckp r..memang da sunyi gle..yela..da pukul 11 lebey..org2 kg mesti da tutup lampu+tdo..


3.sampai je simpang seri dayong 8...aku soh dieorg belok knn..jalan tu kecik cket r..tade garis da...time tu dieorg nampak simpang nak belok tu berasap2..bkn ape tu..kabus mlm..name pon kg kan...si nurin trus bace ayt kursi..ehehe..siap yg len dlm kete tu aminkn...yg lijah n eri lak siap bc tunggang langgang sbb da tak ingat..


4.dieorg cekal...trus gak perjalanan..aku ckp..jln je smapi nek bukit tepi highway..then turun bukit..umah aku bwh bukit tu..dieorg ikot lg arahan aku


5.tak lame tu..tepon aku berbunyik.."lin..kiteorg kat depan cam gua ni..kat mane ni lin.."..aku ckp.."ei..umah aku kat knn..trun bukit.."so dieorg yang dlm pucat2 muka tu u turn r balik kete..pastu..ble da pusing kete tu..nmpak lak tuggul beso tepi jln..time tu nurin cakap..xleh khabo la ble nmpk tunggul wane putih tu camne..hehe..rase lemah lutut dia


6. dan akhirnya..sampai gak umah aku..wahahaha..klaka..klaka..



siang ahad..kami semua bertolak ke johor bahru..memula singgah dulu umah wahidah..bdk kg aku..die pon melansungkan kenduri kawin gak..aku da prepare hadiah die..leh lak tertinggal kat seri kembangan..frust btol..tpakse r aku bli hadiah baru utk die..msti ade hikmah disebaliknye sebab time aku balik petang jumaat tu..tren memang maha sesak..sampai rasenye..kalo org lemah jntung leh pengsan sebab kepadatan melebihi tin sardin tu..

sampai sakit pinggang aku nak merempuh klua dari tren tu..memang tahap cipan gle babas la..da r..bau2 yang kurang menyenangkan bercampur gaul..leh dpt keracunan weh..


eh..crite pi umah wahidah td la...sampai je umh die dlm pukul 9.30 pg..time tu..mane le ade org dtg kenduri awl pagi sgt..aku+lijh+eri..terkedek2 le pi umah die..nurin n emi..stay kat kete sbb nurin tu pakai tudung 2 jam tak siap2..tu yg delay..ehehe


sampai2...tengah marhaban la pulak..ces..aku kasi adiah..kat pengantin..salm mak die..n mintak diri..tp mak pengantin suruh stay la plak..so aku pon nak amik ati..pi la minum jap..ehehe..lijah da siap mencangkung2 kat tangge sebab tatau nak wat cane..yela..umah sesak..org tengah marhaban..aku lak sibuk cium2 mak pengantin..die ilang kawalan diri..time tu aku da nak tergelak da..

tehn lepas je minum air..kiteorg trus bergerak ke jb..ntah kat ne..nampak lak lori ikan terbalik..eish2..so jam r jap..sbb ikan menggelitik2 kat jln raye...nak turun pungut cam tak logik sbb kiterog pakai bj kurung..huhu


kami sampai jb dlm pukul 12.00 pm...jupe shahrul..trus bertolak pegi rumah farah wahida lak...da r..bf aku tu nak cepat..leh lak sesat2..bengong btol cr jln umah..tapi time ni..ade satu je yg lucu..time nak amik makanan..ntah org mane tah..sibuk2 soh eri n nurin amik mknn kat meja yang jauh..pdhl kiteorg duduk kat tempat yg dekat ngn mknn..pe lg..kiteorg sakan gelak r sbb beriya2 dieorang tatang mknn dari tempat yang jauh..


lepas mkn..begambo ngn pengantin..plus jupe kwn lame kiteorg trus gerak pi majidee..kali ni rumah nurasyikin lak...yang konpius..kad jemputan die tu..punye la bengong sebab tade tunjuk rumah pengantin di sini..kiteorg redah je r..sampai je simpang msk da nmpak bunge manggar n khemah pengantin..trus park kete n dgn konfiden pi khemah tu slm mak pengantin..


tp nsb r si eri ni bersedia awl..die leh tnye name pengantin pompuan...last2 kiteorg slh rumah pengantin le plak..wakakaka..time tuh malu gle..da le terkedek2 jln..sampai2 slh umah lak..huhu..ngn muke cover2 kiteorg blah r then pi krete..tgk balik pete..rupenye kiteorg glojoh..peta tu tak abis lg directionnye..da sibuk menggelabah nak pi umh pengantin...hehe..asal nmpak khemah je..rase alergi..melonjak2 ati nak menjengah..


kat rumah syikin tak lame pon..kiteorg slm2..amik gambo..trus balik..hehe..time tu kiteorg sedar 1 perkara...syikin tu nmpak berseri2 sgt..cam seri pengantin tu naek je kat die wlpn kenduri die tak sebesar kenduri ewa..so bg kiteorg..mak andam zaman dulu2 ade bace2 doa2 yg leh naikkn seri pengantin..tu yg nmpak cam berseri2 si syikin. Ewa lak..upah mak andam moden sbb kenduri kawen die pon nmpak grand..cam kenduri ank2 dato'. Esok aku upload sume gambo2 tu..so leh r korang tgk cket2..

ondaway nk balik kiteorg turs bercdg nk sggah muar mkn mee bndung muara. So kite org pon singgah la muar..time tu da maghrib. Ade la dua tiga pic yang cntik aku amik..pemandangan waktu senja di muara sungai muar..rase cam syahdu je..dengar azan kat tebing sungai camtu...

sampai umah lebih kurang pukul 10.30 mlm...mandi..trus je terlelap tdo...beznye kenangan hujung mggu ni bagi aku..tengok kwn2 aku da berubah zaman..rase jeles gak blom lagi merasa smua tu..tapi...hanya allah yang menentukan segala......


p/s : nurin siap da pesan..kenduri kawin die kene amik cuti 2 hari..kalo tak nk boikot kenduri kiteorg lak..hehe..emy...ikat nurin tu cpt2..










0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers