Friday, February 19, 2010

penyabar..itu sifat cikgu


ok..
bukan senang hidup di tempat blogspot telah di band. kongkongan sangat lah terasa bila tidak boleh meluah idea di sini. sorry to all.. lama gila tak berkongsi cerita. hidup sekarang cukuplah lain berbanding zaman aku berblog dulu-dulu. kali ini..ayat mesti jernih..baru mencerminkan aku bakal guru yang benar-benar mampu mendidik anak murid..eceh..

1st skali sblm terlupa..congrat to astriyana anuar..wedding dia aritu..n to yana OSCC n EIJAT..dah bertunang da dieorang..:)

kehidupan di institut perguruan sangat lah tidak sama macam universiti. masuk universiti kita rasa kita orang yang pandai. tapi masuk ke sini memerlukan seorang yang
1. mentalnya sihat
2. fizikalnya cergas
3. otaknya juga cerdas
bila anda mempunyai pakej dan yang penting mempunyai azam. sila..mohonlah KPLI sebagai pilihan anda. waktu paling sarat adalah bila aku terpaksa berlari padang 3 pusingan. lompat jauh..lontar peluru..main hoki.semua itu setakat ini aku lakukan dengan senyuman. bakal cikgu berhemah la katakan.
macam-macam aku ingin lakukan perubahan bila mengajar. semangat sudah ada..cuma aku cukup takut terpengaruh dengan environment sedia ada. de motivated oleh senior yang akan cakap aku
1. budget bagus
2. takde pengalaman tunjuk pandai
3. pembodek guru besar

aktiviti aku dah cukup padat dengan semua jadual akademi. tapi untuk menjadi insan yang seimbang. aku stil tawarkan diri utk hias board math yang belum siap2. join kumpulan kepimpinan pelajar di Institut dan kalau boleh, aku nak join balik kelab tarian.
even that. nak wujudkan satu website JPP guna joomla. :). memperluaskan bidang open source ke mata para pendidik.

setakat ni. aku rasa belum lagi ade kait mengait entry aku dengan tajuk. ye tak.
ok..sebenanye..cikgu lina taktau nak letak tajuk ape..

kebanyakan entry lepas ni pasti berkisar kehidupan di institut sepanjang mengikuti kursus ini sebelum posting.
pk2..asik belajar..bila nak kawen ye?
mak......tolong kawen kn sy..


2 komen yang perlu dibaca:

  1. hehehe.. terbatas ekk.. ape kata lynn coret dlm doc/text dulu segala diary harian.. tibe masa, publish saje kat sini ;)

    ReplyDelete
  2. eiy.. pe yana OSCC and EIJAT? npe yana tu uruf kecik? OSCC tu kn ltk pas nm kitorg la,huhu :P

    ni br bc ur entry.. tx for the wish, sile kosongkn kalendar anda pada 12/12 and 19/12 k :D

    ReplyDelete

page

Followers