Monday, March 14, 2011

baju tunang idaman

lamenye dah tak update. ni semua sebab gaji belum masuk dan broadband belum bayar. dah macam patah kaki dah keboringan. sekarang ni kat kampung. hari pertama cuti sekolah sebenarnya. sabtu ahad adalah tidak dikira. haritu, baru je ppd rendah johor bagi ldp kat semua cikgu2 sekolah aku. dan baru la aku tau kerja cikgu ni sebenarnya seminggu masih jugak 45 jam. tapi biasanya bukan ke cikgu tak pernah berkira pasal cuti.

dah lama gila aku tak balik kampung permai. rasa rindu sangat nak rasa sejuk2 pagi bila bangun. air bak air batu dalam kolah. bangun pagi2 tengok muka family. makan masakan mak. uh. rindu gile semua tu. cuti kali ni langsung taknak ganggu walaupun patut stayback nak latih budak bola jaring. tetap atur hari lain sebab nak cuti balik kampung.

ok. nak sambung cerita pasal persiapan untuk bulan depan. baru je semalam bakul - bakul hantaran siap digubah. hand made by bakal tunangan orang tu. tema dah tetap iaitu hijau putih. barang - barang nak letak dalam tu je belum cukup. kalau hias yang ada barula samping budak bujang kesayangan tu.

yang di sponsor adalah tuala.kek.buah.
yang kene beli ialah coklat. baju.
yang tinggal kene buat adalah sirih junjung.

maka cukup la tujuh dulang hantaran pada pihak lelaki.

nak cari barang pun memang la sangat susah. maklum la bila pasangan kontra ni. memang susah nak pilih apa-apa barang kan. yang tu aku akan buat untuk kisah 4 kami.

semalam jugak bersama akk ipar dan abang aku pegi survey butik pengantin untuk sewa baju tunang. cuma satu baju berkenan. dan pakej nya boleh tahan. tapi perlukan untuk survey 2 3 butik lagi sebelum konfirmkan tarikh.

agaknya kalau aku pakai baju cotton je time tunang.
ok x??

huhu.

tengah fikir sebenarnya. aku nak pakai apa sebenarnya time tunang nanti. sebab basic tema adalah hijau putih dan hantaran dah letak hijau. ingatkan nak ambil pelamin mini warna hijau dan aku berpakaian serba putih.
contohnye macam ni la. baju putih belakang putih hijau

antara idaman baju tunang macam gamba bawah ni.
simple
takde renda2.
sangat rimas dengan renda semua tu
nak yang simple.
nice.
tinggalkan ingatan
haha

cerewet kan..
ye. ini baju idaman.
tak pun baju memey pakai time tunang tu. sweet aje bajunya. bukan sebab aku suka pasangan ni. tapi aku suka baju yang memey pakai time majlis tu. simple je
tengok baju memey. tengok baju memey. haha

tapi taktau la sempat ke tak nak pegi tempah. yelah. majlis kurang dari sebulan dari sekarang. kain pun belum beli. bujang sebok suruh sewa aje. tapi satu baju pun cari tak berkenan lagi.

dan dah pk advance ciket masa nikah nak pakai baju yang patern camni gak. masih taknak renda-renda segala.

so encik bujang. setuju atau tidak?

~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

7 komen yang perlu dibaca:

  1. cantik..meh sara tulun watkan nk?..hehehe

    ReplyDelete
  2. cantik n tringin jugak nak wat cam 2..hee

    ReplyDelete
  3. boleh2. sila cari kain satin n tempah awal2 yek

    ReplyDelete
  4. hi, sorry myampuk....
    i think chiffon is more sweet... efek lembut buat b2b nmpk
    lg ayu gitu..ehehe....

    ReplyDelete

page

Followers