Sunday, January 31, 2010

selamat datang dunia sekolah




sedar tak sedar..dah seminggu aku berada dalam alam sekolah balik. kali ini totally pengalaman macam sekolah dulu-dulu. pagi2 dalam pukul 8 aje da start kelas. rehat pagi pulak dalam pukul 10.30 pg..sebab rutin harian yang baru ni. badan aku pon dah buat mogok secara diam. tak psl2 selseme n batuk pon mnyerang. tak leh nak ckp ape ah.
kalau dulu..sejak u lagi..aku dah mlupakan dah aktiviti padang. kat cni..setiap kali ade pendidikan jasmani..aku kene lari keliling padang tu sebanyak 3 kali. memula memang ah semput..nak pegi kelas pon jauh..tapi..bila dah 2 tiga kali pegi..kejauhan tu tak terasa sangat dah.
mungkin..lepas ni badan berselulit ni akan dapat di fitkan kembali. dalam banyak-banyak hal tersa rugi adalah sebab tempat belajar aku kali ni tak sediakan hostel. so...aktiviti untuk waktu malam yang aku boleh join telah berkurangan la..terasa tak adil tu memang ade..iyelah..orang len dpt hostel..tetibe kite ni kena lak cari umah sendiri. aktiviti koku juga tak la sebanyak mana yang aku gambarkan. masa mula-mula masuk dulu aku memang teringin nak join kumpulan tarian balik. join group bowling..kelab debat..JPP..tapi..kat cni macam tak ade je..
nak ikot bertanding pun..smua budak-budak belaka. memang cukup berbeza dengan suasana kampus IPTA. pendedahan yang kita dapat di IPTA tak sama langsung dengan suasana tempat aku belajar sekarang.
aku bukan apa..sekadar mahu berkongsi pengalaman jika semua warga tempat aku belajar itu ingin tahu. bagaimana situasi menjejakkan kaki ke universiti. perbezaan tetap ada..
apa yang penting..dunia baru ini mendatangkan seribu satu cabaran buat aku. komitmen aku akan berikan 100 %. aku mahu buktikan...aku seorang pelajar yang cukup pakej. pelajar yang memenuhi semua adas JERIS yang ada. dan target utama ialah bergelar jusa C sebelum umur 40 thn..kiranya..tahun 2010 adalah tahun perubahan.
dari segi takwim 2010..aktiviti dah penuh di tempah..sampaikan aktiviti untuk diri sendiri perlu dilupakan.
so pd encik abang..kita kena lupakan hasrat untuk berkahwin pada tahun ini.

dan pada kawan-kawan...maaf jika aku kurang meluangkan masa untuk kalian semua. jadual harian sangat ketat..:)

notakaki: lelah dengan hidup sendiri


2 komen yang perlu dibaca:

  1. ooo dh msuk kpli ek? congrats... from wahida

    ReplyDelete
  2. slmt bersekolah :)
    sis pun graduan KPLI :)

    ReplyDelete

page

Followers