Thursday, April 14, 2011

benda mistik

internet.
bila guna dialing.
lagi laju dari aku connect guna page bband maxis tu. hari tu hampir - hampir je terminated line ni sebab langsung takleh search mana-mana page.

then aku suspect comp aku yang cukup buruk n tah pape. format. trus boleh guna balik. heheh. trus tanak install ape - ape kat laptop sebab nanti berat trus takleh nak update blog.
bila ada internet.
hidup tak sunyi sangat walaupun tanpa bf.

arini nak crite benda mistik sikit.

harini sangat rajin. bangun pagi awal sebab pagi kena ajar budak membaca. tapi itu bukan yang aku nak cerita. aku nak mention yang hari ni hari aku macam tenang aje. aku siap basuh baju. masak. then dengan khusyuk buat report bulan 3. sebab tanak dikacau aku rasa nak aje tutup hp. tapi pk takut ada emergency. aku bia je tepon tu bukak.

semua arini berjalan lancar. dah lepas masak tu. aku basuh la kuali dan pinggan kotor. kat rumah ni aku sorang. aku tengah khusyuk basuh pinggan sambil nyanyi2 lagu aku rasa macam ada orang tengok je setiap perbuatan aku.

sedetik dua.
aku boleh tahan lagi.
sebab aku yakin.
aku sorang kat rumah.

aku terus nyanyi-nyanyi. aku tetap rasa macam ada orang pandang-pandang aku. then dah siap perah span pinggan. aku toleh belakang.
aku tetiba je nampak macam ada kelibat hitam betul - betul sebelah aku.

perh.

terperanjat memang takleh nak cakap.
seyes.
dah 2 3 kali aku rasa masa aku dok umah ni. tempat yang sama.

jantung aku terus berdegup kencang. masuk bilik. bukak tudung. trus duduk atas katil sebab macam blur.
aku duduk.
tengok cermin
jantung masih berdegup laju.
serius aku tak tipu.
memang ada lembaga belakang aku.

kadang-kadang aku terjaga aku nampak macam kat awang-awangan.
gaknya kalau tinggal sorang-sorang memang camni gaknye.
trus aku niat nak pindah.

nak cari rumah yang suci sikit.
tak pun tu petanda suruh aku bertaubat.
jangan buat dosa. then trus pakai tudung cendawan.
heheh..

aku memang penah terpikir nak pakai tudung cendawan tu satu hari nanti. tapi tak tau lagi bila. mungkin bila sampai waktunya. aku harap. masanya akan sampai tak lama lagi.

sekarang ni hidup makin selesa sebab sukan semua dah habis dah. boleh fokus pada kerja - kerja kurikulum dan zapin sepenuhnya. tapi zapin pun just monitored orang lua aja anak murid aku. then nak pilih beberapa bakat terpendam untuk bulan 7 ni.

dan persediaan untuk PKSR 1 ni. walaupun KP sivik tak bagitahu aku kena buat soalan. aku dah tahu. memang aku yang akan kena. taknak aku kecoh2 tanya. kang kena sindir baik punya.

haih2.
nak pindah..
nak pindah..
nak balik batu pahat. mengajar kat kampung.
duduk bawah ketiak mak.


~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

6 komen yang perlu dibaca:

  1. huhu..jgn lupa bc ayat kursi pagi ptg siang malam.huhu

    ReplyDelete
  2. uihh..seramnyeeeerr..pindah cepat!..nk blk batu pahat ke? isi borang tukar x? huhu

    ReplyDelete
  3. hehe. berbuih da baca KDEE. so takmo pegi dapo utk masak.

    ReplyDelete
  4. tak isi borang tuka pun. hehe. taktau nak pindah KL or BP da

    ReplyDelete
  5. tudung cendawan = tudung tutup siku cam sara pakai la..hehe

    ReplyDelete

page

Followers