Thursday, December 18, 2008

**money.....**


smalam sara pi interview...hope so..die akn dpt kerja tu..sekurang-kurangnya dia akan dapat kerja yang stabill...im pray for her...dua tiga ari ni..da start da makan kat rumah..sebab barang-barang dapur semua da beli..time ni la rasa bertuah dapat rumah yang sronok...persekitaran pon baik...dan keselamatan terjaga..

cerita pasal ekonomi akan meleset awal tahun depan kadang-kadang buat aku rungsing..yela..baru je habis belajar...da gawat pulak ekonomi..menyebabkan semakin ramai graduan menganggur...even worst...makin banyak universiti-universiti swasta menawarkan course yang profesional..so masuk U bkn lagi menjadi satu kebanggaan..sebab makin banyak kolej dan U swasta..so..sape yang banyak duit...dia la yang akan berjaya....

maka..menjadi satu kemestian sekarang..kalau ingin mencari pasangan mesti nak yang kukuh pendapatan..rasa cam tak patut kadang-kadang...tapi..keadaan persekitaran memaksa kita bertindak sedemikian....bende ni gak..aku pernah aku bincangkan dengan clique aku...
apa yang lagi penting dalam membina sebuah rumah tangga.....

kebanyakan pihak perempuan...akan mengatakan..bahagia la yang paling penting..tapi bila aku persoalkan...kalau takde duit...boleh jadi bahagia...dan mereka akan terus berfikir...bagi aku..secara logiknya...memang la bahagia boleh di pupuk tanpa taburan wang ringgit..hatta orang kaya sekali pon kadang-kadang tidak merasa bahagia...duit banyak...rumah besar...tapi masih rasa kekurangan...

memang pelik kan..tapi..nak di ingatkan...manusia..mana mungkin puas dengan apa yang dimilikinya...

macam orang cantik..
nak lagi cantik

orang kaya nak lagi kaya
orang berpangkat..start la tamak haloba


bila aku tanya lelaki pulak..apa yang paling penting...dieorang bagi jawapan sebaliknya

"duit bukan segala-galanya lynn"

then aku cuma bantai senyum dan bidas balik..kalau bukan duit segala-galanya....kalau takde duit leh kawin ke?? leh idup??leh sekolah?? dan cakap la apa yang tak perlukan duit...even kalau taknak kawin nak buat anak je pon..perlukan duit...

logik tak?? logik kan...ni semua sebab kita ni terbelenggu dengan persekitaran yang selalu fikirkan duit..sebab tu la bila fikir pasal duit...semua akan cakap duit tu penting...jadi orang kaya adalah idaman...tapi kalau kaya pon..tak kemana..harta dunia...

1 komen yang perlu dibaca:

  1. kebahagian are not measure by money. tapi kena cukup mkn pakai is enough..cukop bahagia.

    ReplyDelete

page

Followers