Thursday, December 11, 2008
**pelamin anganku musnah**

ingat tak lagi lagu ni pernah dipopularkan satu masa dulu..lagu dendangan azie ni aku pon hampir lupa...sampailah salah seorang sahabatku membincangkan hal berkenaan lagu ini. maklumlah masa tu..die tengah frust....aku sebagai salah seorang pendengar setia...punya la sibuk mencari lagu ni..nak gak dengar lagu-lagu lama...+ ingin berkongsi rasa teman aku tu..sekurang-kurangnya..time aku memberi nasihat....aku boleh merasai kepedihan hati si dia..dan sekali gus..memberikan nasihat berguna n boleh digunapakai untuk si dia...

memang la tajuk tu sesuai sangat sekarang ni aku hadiah kan buat teman aku..si cici..bukan lagi untuk kawan aku terdahulu..maklumlah..ikatan yang dia sangkakan musnah masa tu terbina kembali..macam tu la adat bercinta...gaduh bagai nak rak...tapi bila da baik..tak ingat dunia...adat resam pula bagi yang dah siap mendirikan rumah tangga...bak kata orang..kalau tiada yang pahit bagai mana mahu merasa manisnya...

hubungan cici akhirnya sampai ke titik noktah terakhir..segala perkara dan pergolakan yang berlaku dalam hubungan dieorang..berakhir jugak...macam salah seorang pembaca blog aku cakap...(kak arni)...lelaki macam tu tak sayang kita..tapi time baik..si cici bukan kisah...segala yang aku nasihatkan..berlalu bagai angin..dan aku rasa..itu yang terbaik untuk dia...sebab hidup ni..kita sendiri yang tentukan....

kawan...berguna untuk nampak kesalahan kita yang kadang-kadang kita sendiri tak sedar...dan kawan yang ikhlas..kawan yang mampu memberi nasihat...tapi..bila si empunya diri dah buat keputusan...si dia akan merelakan...so aku cuba menjadi kawan sebegitu...dan pengakhiran dan resultnya..kene la tanggung sendiri...

kiranya..skang si cici tgh frust gak sebab kene tinggal..tapi..biasa la..nasihat aku..."bunga bukan sekuntum..kumbang bukan se ekor.."..ayat sama untuk org yang putus cinta...
kalau lah aku...mesti aku tak leh pakai nasihat camtu...so yang bley aku wat..sokong la si cici ni ngan hidup baru dia...kalau dah kene tinggal..pastikan..orang yang gatal-gatal tinggal kita tu menyesal...

nway..hidup mesti diteruskan..we doesn't know wut future will b....
uh..........kadang-kadang..bila fikirkan kembali...cinta adalah medium untuk menyatukan dua perasaan..dan secara logiknya..kene la dua jiwa n perasaan tu berkongsi rasa..bertolak ansur..dan bersama-sama memahami kehidupan yang mereka bakal bina..so..kalau hubungan tu tak berjaya..makanya..dua hati itu tidak ditakdirkan bersama...

menggembleng usaha untuk mengecap kebahagiaan bukan semudah yang di sangka..lain orang lain dugaannya..bak kate pepatah..lain enau..lain belukarnya...so..lain org..lain la ragamnya..bagi yang sedia telah berpasangan..dan berjaya hidup dengan gembira...bersyukurlah..kerana menemui pasangan yang sepatutnya...

bercerita tentang diri....
menapak kehilir...meniti ke hulu
renang ke darat..bersampan ke laut..
menongkah arus..menempuh badai..
hanya diri..
mengerti maksud..
bercerita soal hati..
hanya hati boleh jwbnya...
bercerita soal mati...
tunggu maut..ajal menjemputnya..

0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers