Thursday, December 4, 2008
~last day bersama~
..konvo+andaman+pantai jeram..

ni pose aku sebelum teman shahrul nizam amik konvo dia. sara lak tengah sibuk bergayut...sampai melekat kat dinding belakang tu..siap pegang2 cermin lagi..masa ni da dekat tengahari jugak.
aku sebenarnya bukan apa.."aku menulis bukan kerna nama"..cewah..cam lagu la pulak...aku memang tak nafikan..blog ni salah satu alat berkongsi pelajaran..ilmu...dan benda-benda yang berguna. tapi...terpulang la pada hak masing-masing...apa guna blog tu..untuk mengkritik...aku memang tak kisah..apa lagi nak mengata tulisan aku ni sekadar kata-kata kosong...

aku langsung la tak kisah..lagipon..ilmu bukan boleh diukur dengan pemikiran seseorang...apatah lagi hanya untuk berkongsi pelajaran dan ilmu yang dimiliki..dan aku juga menulis bukan untuk sentiasa dipuja..dikagumi orang...aku langsung tak kisah dengan semua itu..

yang penting..tulisan aku..hak aku..tak siapa boleh pertikaikan..mslh isinya..terpulang la pembaca yang menilainya..dan aku juga tak pernah memaksa sesiapa membacanya.

minggu lepas aku bermastautin di sh alam. mungkin kali terakhir aku berhibur bersama teman-teman..malah melepak di rumah flat syek 8..sebab december ni..semua sahabat aku telah berpindah...yelah..mggu itu minggu terkahir berhimpun..dan minggu ni ramai yang dah angkat kaki balik kg..dan ada yang sibuk mencari pekerjaan. menyebabkan semua sibuk melancarkan perjalanan hidup masing-masing...smpaikan kadang-kadang terlupa yang masa sentiasa berputar.



malam sabtu...aku dan sahabat bercadang ke pantai jeram untuk mengambil angin malam..menghabiskan masa bersama-sama..aku sangkakan dekat..yelah ye-ye sahabat aku mengatakan pantai jeram tu terletak di sempadan klang...nasib jugalah aku makan sebelum perjalanan. bila da pegi..baru lah aku tau..mmg jauh la sgt dari sh alam..

kalau nak membayangkan...berjln lah tujuh hari tujuh mlm tanpa berhenti..belum tentu anda semua tiba di sana...hehe..tapi yang penting..makan kat pantai jeram memang puas hati wlpn aku n sahabat yang lain order sotong tepung...tp tak sampai2..

makanan kat ctu..di masak segar..kita sendiri pilih ikan n mknn laut..dan terus di masak kat ctu..memang bez..time tula aku baru tau..ikan gerut-gerut tu lebih kurang rupe ikan siakap..canggih btol.muka diebinatang(kalo utk org dieorg..ahaha)serupa..aku pon tatau ape beza antara siakap n gerut2...so maknenye aku tak le leh kawin lg..

kan..kan...

mlm esoknya aku lepak lagi gn clique aku..kali ni kat andaman pulak...entah ape silapnye kali ni makan mlm aku tak meriah macam selalu..ada la pulak secara tak sengaja bertegang urat..itula org tua-tua cakap...kalau da suka..jgn suka sgt..nnti sedih jdinye..btol x...so msti mlm tu kiteorg da terlebih ske suki..smpai jd kurang bezt lak..

kalau nak pk...mmg mls..sbb bukan ape sgt pon..tak psl2 nak kecik2 ati..nsb r aku ni wat tatau je..yela..da la tu mlm last..takkan r aku tbe2 je nk bubarkn mkn2 tu..eish2..so..ada la dua tige keping muka bergembira aku...(yg sbenanye mmg slalu happy =)..)



so pade kenkwn aku..aku harap semua yang kite tempuh bersama menjadi kenangan-kenangan terindah dlm menjalani hidup mendtg...

sahabat-sahabatku tersayang
...
..tak susah mencari teman bergembira
..juga tak susah mencari kwn sewaktu kita kaya
..tapi ingtlah..
..sukarnya mencari teman yg yg stia bersama
..sedia meratapi tangis
..sedia menatap hiba
..sedia berkongsi kasih
..tatkala
..kita sendiri di landa derita
..kita sendiri hilang punca
..dan kita sendiri tak terkawal emosi jiwa

sebagai teman ku..sudilah menemaniku walau apa pun terjadi padaku..walau apa yg terjadi pdmu..kerana..kita ditakdirkan menjadi teman di riwayat ini...biarlah semua kita harungi bersama...biarkan lah segala yang nista..caci..slh sangka bubar dari kita..

sahabatku..di sini aku menulis...
menulis untuk menangkis..
menulis untuk menghakis..
prasangka yg entah bila munculnya..
........dan pesanku sahabat..
buanglah yang keruh...dan kautlah yg jernih...
supaya hari muka kita..
sentiasa terbayang...
wajah-wajah teman yg setia...

so..sebelum aku menutup kata..biarlah aku mencoret kata

peah : =)..jgn cpt majuk ek sayang...hati kena kental..jiwa kena besar..
sarah:=)..jgn lupa sentiasa tersenyum..sebab senyummu itu indah..
zubaidah:=)..tanya pada hati..apa kehendaknya...
rosli : =)..cinta itu penting dlm kehidupan..carilah sinar di dlmnya
mawardi:=_..keras hati itu perlu..lembut hati juga begitu..
bakri:=)..kesetiaan itu penting..tapi yang lagi penting kebahagiaan hati sendiri..

wassalam......................4.20ptg..cyberjaya..selangor


2 komen yang perlu dibaca:

  1. rase nk nangis bace perenggan slps gambar diandaman..entahla cm ade sesuatu yg mngusik dijiwa..harap kite trus mnjadi kawan tuk selama-lamanya..FRENS 4EVER...

    ReplyDelete
  2. yup..smoga kite jadi kawan selama-lamanya..frenz forever sara...muuahh

    ReplyDelete

page

Followers