Wednesday, December 17, 2008

**stuck in the MiDDle**

hari minggu lalu...masa habiz dengan bersiar-siar di sekitar midvalley...slalunya aku keluar dari seri kembangan naik erl yan gmahal tu kat putrajaya..tapi kali ni nak rasa kelainan..aku try la amik komuter dari serdang....aku sebenarnya bukan la jakun sangat dengan komuter..ade la lebih spuloh kali aku nek..tapi semuanya hala dari kl sentral menuju ke sh alam..so aku tak le pernah cuba dari destinasi lain....

oo..lupe..skali penah naik dari seremban p ke nilai..tu pon mase aku memula nak start practical kat cyberjaya....so..itu la first time aku menuju sendiri ke ktm serdang....

roomate aku pon da pesan macammana aku nk pi ke ktm serdang tu..perkataan die yang banyak teruuuuuuuuuuuuuus je..then dua tiga kali belok kiri..nak dijadikan cerita..ada la dalam 5 minit aku bertolak dari rumah..ujan turun la selebat-lebatnya..aku yang naik roda dua ni..memang le akan basah kuyup..nasib aku mmg da ready awal2 pakai sweater dan baju ujan..tapi dek sebab ujan turun mencurah-curah..aku pon stop r jap kat bwh jejambat..ikotkan ati mmg gerun...

tapi aku takde choice...yela..takkan aku nak trus gak pi ktm tu...4sure la aku akan jadi basah sekuyup2nye..abiz makeup yang aku apply tu cair dibawa hujan...sblm aku brenti tu..aku mmg da perasan ada la segerombolan mamat-mamat motor..(ala..bdk2 lagi aku tgk)...dieoragn pon tengah berteduh sama..aku baru je brenti parking..ade lak sorang bdk ni tegor2..

sebab aku tanak la dikatakan sombong ...aku pon layan r..yela..kang dieorg bertindak ganas...aku gak yang kene..aku pon lyn r bdk tu cam adik...pastu leh lak die mintak-mintak contact number...aku pon berpura-pura la tade phone...time tu da pukul 3 da..da la aku janji ngan buah hati aku kat midvalley kol 3..aku pon tade pilihan...ujan yang renyai-renyai tu aku pon redah la pelan-pelan..smpai r flyover serdang..

ntah hape ke malang nasib aku..aku leh lak pilih utk tak naik fly over..even ..housemate aku da pesan...sampai jupe signboard lebuh raya bermula pon aku perlu terus lagi..aku pi le kluar simpang sblum flyover..maka jadinya aku tersesat barat sampai depan UPM..da la kat situ banyak lubang mak oi....merbahaya sungguh...

dengan hujan renyai-renyai..aku pon sibuk la mencari jalan...dengan jalan yang banyak lubang..sunguh kasihan..tapi aku nekad gak..takkan r aku da sesat..aku nak patah balik...eish..tak leh...aku pon berusaha tanya makcik2..yang aku jupe..sampai la satu kedai yang bagi direction yang aku faham....

at last..aku sampai juga akhirnya kat KTM tu...n sampai midvaley...dalam pukul 3.45..ahahaha...
aku sebenarnya tade mood sangat pon nak bercerita dengan apa yang aku buat ujung minggu..cuma tetibe aku rasa cam rasa tak puas hati aku menyelubungi ati aku..eish2...da jadi jahat ni...

tapi cam biasa la..aku kalau nak bercerita..kene berkias2..kalau tak nanti ada pulak yang menangis+tak puas ati+jaki ngan aku pulak...sebenanrnya aku pon pelik...sorang budak ni cam jaki je ngan aku..pdhl aku tade kes ngan die...tapi sebab dah jadi sifat semulajadi dia..dia ni jenis angin+baran+sesuka ati die je nak marah...aku pon wat taktau je la...ntah knape tah..makin lame...die cam kisah pasal orang len je..pdhl die tade pon wat pape..bile aku suarakan sikit tak puas ati aku..die mula la menceceh + nk nangis+pura2 mnerangkan keadaan balik..die ingat aku bodoh sangat gaknye tak leh pk...aku malas nak layan..

tapi biasa la orang camtu..tak puas hati die ni memang akan berpanjangan..so aku akan wat bodo je..kalau layankan...makin teruk jadinya..kata orang..kalau bercinta..leh jadi clash....kalau kawin leh cerai berai..sebab die ni bukan jenis nak memahami orang lain..die akan pk pasal die je..n kadang-kadang bende kecik +tak msk akal pon die sibuk nak pertikaikan....

mana la ade orang phm....mana le ade orang tahan..........dan kata orang...cinta takkan tumbuh atas hati batu...so camtu la lebih kurang...nway..aku bukan kisah sangat pon..kalau nak kate die bagus..bagi aku biasa-biasa je....takde yang hebatnya pon...kalau dia hebat..mesti dia da jadi orang kaya..tak pon dah ber anak pinak sebab dia da laku..tapi dia lebih kurang aku je....

ntah ape yang dia nak berlagak tah..


kata orang...kalau dah setaraf..takde apa yang dia nak banggakan..cuma mungkin..dia lebih berpengalaman...

confuse tak????
confuse kan...


ilmu itu indah..jika dikongsi
ilmu itu manis..bila di rasa bersama
dan ilmu itu jernih..bila tiada prasangka
maka...
berilah ilmu dengan setulusnya...

pengalaman itu emas
jika mahal nilainya
pengalaman itu harta bila di jaga
dan pengalaman itu bernilai..bila diguna
maka..
dengan pengalaman yang kita ada...
janganlah sesekali kita mendabik dada

kerana..ilmu dan pengalaman..cuma dipinjamkan
daripada maha esa....

0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers