Friday, October 17, 2008

**happy bufday sara**
hari ni 17 Oktober 2008
dan hari ini salah sorang kawan aku bernama SITI SARAH IDRIS akan menyambut hari jadi dia. congratulation sara.
kang kene la pi blanje die pi makan. bia jadi gemok sikit si sara ni..baru r montel..ni kalo tak kurus jer memanjang...

aku nk tulis pasal salah sorang kenalan aku hari ini
sidia cakap biarlah nama dia dirahsiakan..untuk menjaga privasinyer..aku pon ikotkan ler...kalo tak..mau dikapaknyer aku...hehe..

aku macam kagum dengan ketaatan dia..aku kenal dia ni baru jer lagi..tapi aku dapat rase die ni baik..ade boyfriend...keje pon bagus...nak dijadikan kisah..dia ni anak sulung kepada tiga beradik..adik dia pulak bakal melansungkan perkahwinan pada bulan november ni kalo tak silap...aku pon gatal-gatal la tanye ape lagi yang dia tunggu..keje da bagus...boyfriend pon da agak berumur...dan umur dia pon sebaya aku..kiranya da layak la kawin..

kat ctu la aku tau yang rupenyer pilihan dia tu tak dapat restu dari mak dia...mak dia cakap..pilihan hati dia tu tak sekufu...tak de degree..tapi bapak dia ok je..tak kisah dengan semua tu..

bila mak dia da tak setuju tu..dia cuba-cuba la nak pujuk...nk bawak pi braye..tapi tetap mak die tak stuju..sbb da ade calon pilihan....
yang aku btol-btol kagum..dia sikit pon tak membantah...ape lagi nk pertahankan yang dia da ade boyfren..

alasan dia...dia tak reti nk membantah..dan dia pilih untuk terima sape saje yang jadi calon mak dia tu..sekarang ni dia tengah slowdown dengan boyfren dia sebab nak mintak clash..dia tanak beri harapan kat boyfren dia...sedeynye rasa..

part yang aku rasa teharu sebab dia cakap..bila dia da ade ank-anak..dia takkan buat anak-anak dia cmtu..sbb dia tau camne sakitnye perasaan tu...yelah..bercinta yang tak dapat restu..mane tak sedih.."FORBIDDEN LOVE"

padahal adik dia kawin...mak die takde pon bz-bz...mak die cakap kakak die tu special..sbb tu mak die nk carikan jodoh...maklum la..org bertitle..eheheh..ssh nk cr jodoh..

dia taknak la melawan cakap mak dia..dia takut rumah tangga yang dia bina bersandarkan kasih syg dia masa bercinta ni tak kekal lama. mesti mak dia akan salahkan dia balik..sebab semua tu dah terjadi kat rumah tangga sepupu dia...bercinta lama..tapi lepas kawin rupanya lelaki tu berhenti keje..jd kaki pukul...semua tu tak boleh dibayangkan..

so..sebagai anak yang baik..dia redha..dan terima..mungkin dah tertulis yang jodohnya pilihan ibu...

1 komen yang perlu dibaca:

page

Followers