Tuesday, December 8, 2009

kalau lah impian boleh jadi hanya dengan kelipan..


Dah lama rasanya tak tulis ayat cinta cinta ni. Satu sebab aje..semua sebab rasa meyampah lagi banyak dari rasa sayang yang aku rasa. Time dah kerja ni. Semua orang ada hal sendiri..bukan macam masa belajar dulu. Kisah hidup..di kongsi dengan teman-teman rapat. Aku dah lama gile tak lepak keramat. Lepak dengan nurin n lijah..shoping n habiskan duit sama-sama. Tapi yang pelik...tak payah habiskan duit dengan mereka pon duit tetap habis..iyalah..gaji kan tak pernahnya tak cukup.

Aku makin bz agaknya. Tiap-tiap minggu..aku curi-curi masa nak kemas bilik segala. Padahal dulu..bukan main lapang lagi hari minggu aku. Siap aku rasa bosan dan lama sangat nak tunggu hari ahad. Sekarang..aku rasa macam..aku pejam mata malam jumaat..bangun esok pagi dah hari ahad..=p. Aku selalu pikir..kenapa perubahan yang macam tu aku rasa. Badan rasa penat sebab kerja...

alah..aku bukan kerja angkat sawit ke apa..bukan membanting tulang mencangkul tanah..membuat batas..paling tak pun..guna mulut and jejari halus aku ni untuk buat kerja..yang selebihnya berehat..ups..lupa..aku melibatkan deria penglihatan jugak ok..

agaknya..mungkin sebab aku dah bosan dengan environment tempat kerja aku sekarang. Kawan aku selalu cakap..kerja tempat aku sekarang macam best. Rilex. Tapi gaji masyuk...ade life..huhu..semua orang boleh cakap macam tu kawan..tapi kalau kau yang duduk tempat aku..kau tahu la bezakan...kerja aku sekarang ni bukan ade ape sangat pon. Memang rilex dan seronok...apetah lagi kalau aku dapat bos baik gle n tak reti bagi kerja. Memang seronok..hari-hari rasa heaven. Kita buat ape pon tak kisah. Asalkan kau relakan aje bila dia ngadu yang bukan-bukan pasal kau. Then..bila kerja yang sepatutnya pending kat die pon die salahkan engkau. Perkara sebenarnya..satu task pon die tak pernah suruh kau buat.. paling busuk pon die akan cakap..ok..i nak bende ni petang nanti. Pdhl bende tu patut bagi 3 hari untuk siap. Ceh..tak guna..

kadang-kadang aku selalu pk..macam mane kalau aku jadi bos. Kemungkinan paling buruk menjadi bos perempuan adalah

  1. bossy – orang akan kenal aku dengan imej garang mungkin. Tapi mesti la aku nak cover garang aku tu dengan sikap baik hati yang aku tunjukkan. Dan orang akan cakap aku..bos aku GARANG..tapi BAIK HATI

  2. punctual – aku akan marah orang yang selalu tak punctual. Aku akan jadi sakit hati. Aku jugak akan rasa iri hati sebab dia boleh lambat dan rasa senang hati. Sedangkan aku lewat seminit pon aku dah susah hati. So sebab tu aku akan marah orang yang tak punctual

  3. tapi..bila aku dah pk pasal no 2 ni...bf aku dah ubah persepsi aku...dia cakap...asal keje siap nak kesah buat ape...then bila aku timbang tara balik...btol gak ape yang dia cakap tu. Aku akan wujudkan satu company yang bekerja mengikut keselesaan sendiri..hehe..boleh gitu..yang aku tau....time aku perlukan staff aku tu dia ade..then..bila aku nak kerja yang aku mintak tu kene siap..

alah..itupon kalau aku ada company sendiri.. dan kalau lah angan-angan itu boleh jadi kenyataan dan ape yang di impikan akan dikabul dengan kelipan mata..aku cume nak..jadi kecik balik...sebab..kecik2 makin ramai orang sayang..kecik2 jugak time tu hidup penuh angan-angan.

Dan bila kau berangan..orang akan cakap..kau penuh impian..=p


0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers