Monday, June 21, 2010

berhati - hati dengan cinta kedua

Setiap insan mempunyai penghayatan berbeza tentang maksud cinta kedua. tetapi kebanyakan orang yang tidak tahu cara mengenali cinta yang datang lagi itu. so..entry kali ni, cik lina nak berkongsi tips dan petua.

dalam menjalin cinta kedua, perkara pertama yang perlu dipatuhi ialah jangan sesekali menyamakan sidia dengan bekas kekasih anda yang telah memusnahkan kepercayaan korang sume.
erm, tapi...
jangan pulak terburu-buru untuk menyerahkan seluruh hati korang pada insan baru.
so..
check it out..dan perhatikan cinta baru korang tu sebelum terima..=p

1. teman hidup baru

cara mengenali
  • belum apa2 pon lagi, si dia dah sibuk bercerita tentang sikap curang teman mereka terdahulu.=(..aduhai. dia seolah2 meminta simpati dengan korang. malah sidia seperti tak sabar2 nak dengar story korang pulak. macam mana korang putus dengan bekas korang. dan perlu tahu. sifat ini menunjukkan beliau adalah seorang pemarah
mengapa dia menggoda
  • sebenarnya, mengapa si dia tertarik untuk mengenali korang sebab..korang tu nmpk lebih kurang macam xsidia..dan sebab sikap panas yang di tunjukkan itula korang akan berasa simpati..
tinggalkan
  • selalunya teman baru kita akan menyalahkan bekas kekasih. tetapi tidak sedikit pun bercerita tentang keburukan diri sendiri. bukan apa, takut kamu pula yang menolak cinta mereka. selalunya ini melambangkan ketidaksediaan untuk menjalinkan hubungan yang baru..
2. sahabat dan bekas kekasih

cara mengenali
  • dia tidak tertarik mengenai perbincangan lain kecuali membicarakan hal berkaitan bekas kekasihnya
mengapa dia menggoda
  • sudah jelas terbuktu dia inginkan kamu memberi kuasa peralihan atau penumpuan kepada dirinya
hindari
  • tetap menjaga hubungan baik dengan sahabat, tentu tiada salah kn?. tetapi apabila si dia asik bercerita tentang bekas kekasihnya seolah2 tiada insan lain yang lebih sempurna. Ini bererti si dia tidak bersedia untuk melupkan bekas kekasihnya dan ingin kembali menjalin hubungan mesra
3. Jenis berpengalaman

cara mengenali
  • seorang yang tertutup, memakai pakaian yang mahal dan tmpil rapi. lebih2 lagi sering menghindari perbincangan soalan peribadi
mengapa dia menggoda
  • seperti pemain tenis, jika seorang pemain pro berganding dengan pemain baru, kamu akan terasa seperti baru belajar. dengan pasangan yang berpengalaman, kamu akan berasa tenang, relaks dan nyaman


0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers