Thursday, August 6, 2009

=ayah=


im back...
esok masuk kerja balik...
penat betul rasa dua tiga hari ni..yelah..dapat berita ayh masuk hospital..ank mana yang tak bergegar jantungnye...
ahad petang aku di gemparkan dengan berita ayh tumbang kat rumah..n ank sedara aku hantar masuk hospital...trus kena tahan kat ward..memang rasa sedey sangat time tu..ayah yang berumur lebih 74 tahun slame hari ni tak pernah sakit teruk..apetah lagi kena tahan ward..perasaan aku limbang limbung..malam tu jugak aku bertolak balik johor...

sampai2 ward hari isnin pagi aku terus dakap ayh kuat2..aku tnya..knape tak jg diri...time tu gak aku nangis..ayh cuma cakap..
"abah takde ape2 la..takyh sedey2"..then ayh pusut2 kepala aku..makin teresak2 le aku di buatnye..

doktor periksa ayah macam2..jantung..darah tinggi..kencing manis...xray sluruh bdn..doktor sahkan..ayah tidak menghidap sebarang penyakit kronik...sungguh..mungkin hari tu ayh penat sangat..musim cempedak..orang tua tu memang gemar mengutip cempedak buat di jual..kata dia sayang...

bila ayh boleh klua wad semalam..aku bersorak gembira..tidur malam pun lena..tak seperti sebelum ni..asik terjaga memikirkan emak dan ayh di hospital..mak..langsung taknk berenggang dengan ayh..bila ank yang len nak jaga mak kata..tak sampai hati tinggalkn ayh..

hari ni..ayh da sihat balik...
hati aku cukup lega..............

1 komen yang perlu dibaca:

page

Followers