Thursday, August 27, 2009

*cari glamer @ benar-benar insaf*

kenapa kebanyakan orang sibuk2 hal kartika. pdhl ramai yang tahu hukuman itu kartika sendiri yang terima. kartika kununnya redha. kenapa pihak lain yang sibuk-sibuk bicara kan kes ni? orang lain yang sibuk tumpang simpati? sampai masuk paper sana sini?

heran btol la

kadang-kadang...masalah sebesar kuman. tapi heboh bukan main. bukan melayu saja.
*stop it*
*diam*

bangsa lain pun sama. pk kene secara adil. hukuman dijatuhkan atas kesalahan dia sendiri. that it....die brani buat..brani tanggung. kenapa orang lain yang sibuk tatang-tatang dia kata tak salah?
dah termaktub..minum arak..haram di sisi agama. dia buat. kena sebat..napa shahrizat beri ya-iya bagi simpati. aku bukan pembangkang...bukan jugak komunis dalam hal ini. aku cuba melihat hal itu dari luar mata kasar aku. aku tak mahu kerana kartika seorang..keputusan mahkamah shariah di pertikaikan.

sekali orang pijak kepala dan dah tau caranya. orang akan biasa pijak kepala.

macam selalu lah. kalau kita bagi betis orang nak peha..bagi idung nak mulut. yang penting nak lebih. so jgn la pulak kita sanggup di pijak.

biarkan orang lain berebut kuasa. bunuh membunuh, dengki mendengki. tapi tolong lah. kau pun jangan ikut sekali.
ini tidak..kau sibuk berebut takhta.bak kata orang, yang dikejar tak dpt..yang di kendong keciciran

manusia aku paling benci dalam malaysia ade 2 orang...salah seorangnya si karpal sigh. aku tak kenal dia. aku cuma kenal dia melalui berita-berita di tv..macammana dia memberontak. memecah belahkan kaum. mencari publisiti murahan. memperkotak-katikkan kedaulatan diraja perak. dia lah orangnya. jika perpecahan kaum kembali berlaku, kita patut bunuh dia dahulu.

aku sedar dan tahu. dia bukan bodoh, bukan calang-calang. berpendidikan. jika tidak tak mungkin dia berjaya menjadi seorang lawyer terkemuka. tapi sifat dia, pengetahuan dia mengenai sejarah langsung tidak digunakan.
dia bukan tidak tahu pasal undang-undang, malah lebih tahu dari kita semua. tapi stil mempertikaikan kedaulatan diraja.
hm...
gaknya..memang ada orang yang suka gla kuasa.

itu di kira pemerintahan besar.

orang kedua...

hm...da malas nak cakap..kalau si khinzir bangga jadi khinzir...macam tu la jugak dia. bangga menjadi diri sendiri.
aku akui, kita kena berbangga dengan apa yang kita ada. bersyukur dengan anugerah dari yang esa perlu. tapi tak boleh terlampau berbangga.
lupa.
dia bukan seagama.

*geleng-geleng*

aku letih ya tuhan,
letih mendengar sungutan
aku letih ya tuhan,
letih menjauhinya
aku mohon ya tuhan
jauh kan aku darinya
supaya aku tersuci dari dosa ini
semoga aku di jauhi dari segala segi
semoga aku segar esok hari
segar dengan sinaran mentari pagi yang baru

dan ya tuhan,
semoga engkau berkati aku
jauhkan insan yang suka mengadu-domba di belakang ku
ya tuhan
aku insan mu yang lemah
aku mohon pertolongan mu.


p/s: eh..sape yang jadi admin planet oscc?? aku nak klua dari planet ni..= takde privasi

1 komen yang perlu dibaca:

page

Followers