Sunday, November 28, 2010

bersediakah anda untuk komitmen?

semalam, hujan lebat sangat. hujan yang macam dah lama tak hujan siap petir dan guruh sambung menyabung. siap jugak la tendangan pada kotak suis eletrik sampai takde bekalan elektrik hm... dasat.

sebenarnya aku punya entri lebih nak ucap tahniah pada shima. tahniah atas pernikahan dengan pasangan pilihannya. sory tak dapat pergi sebab kaki aku sedang melalui proses pengubatan. muka bahagia shima hari ini pun setelah melalui perit bercinta. perit berkasih dan akhirnya putus si tengah jalan. nasib dia seorang yang tabah.


*************************************************
tajuk aku tu tade kait mengait pun dengan ucapan kat ats tu sebenarnye. hehe.
tetiba je soalan tu timbul kat kepala otak aku.
yelah. semalam...ada majlis khatam quran anak murid mak aku. so mak dan makcik budak tu pun bawala makanan untuk meraikan khatam quran anak dia tu. dan anak sedara aku kebetulan bercinta sepupu.
antara topik perbualan diaorang adalah nak ikat ank sedara aku tu dengan pasangannya.
anak sedara aku ada setahun lagi utk abiskan degree. tapi tak kisah rasanya sebab bf dia dah keja n baru je beli kereta.

yela.
aku kan dah melalui dulu usia keremajaan tanpa ikatan lagi. so aku cakap ah kat dia. takde apa yang dia tunggu da.
lepas degree dah boleh terus kawen. untung macam abang aku jugak. umur baru menjangkau 44 tahun. anak dia yang sulung dah nak kawen. haha. rasa awal pn cucu. aku kan penasihat terunggul. nasihat orang je tau.
cuba sendiri.
mati2 akan kata taknak. heheheh..

memang.
dulu..masa aku belajar, tak pernah pulak aku terfikir nak kawen dulu. sampai la ni. tak kawen - kawen lagi. dan adalah tanggungjawab mak sedara untuk
menghalang anak sedara dan adek mengikuti langkah yang aku buat.

aku banyak kali jugak kan cakap. aku sebelum ni takut nak ada komitmen. rasa macam satu yang mengerikan. tapi terasa cukup TERASA. (phm x?) ..haha..
bila....

kau nampak kawan-kawan kau jalan - jalan kat pasar kampung bawak anak yang dah pandai berlari2 sorang dan kendong lagi sorang. lepas tu jumpa kau buat muka teruja nak tunjuk anak. hehe. dan soalan yang biasa di tanya adalah
bila kau nak langsung??
time tu kau mesti terfikir, banyak banyak soklan dalam dunia ni. kenapa kawan kau asal jumpa kau je tanya soalan keramat tu. eceh!..menyampah ok.
kalau tak kuat boleh jadi gila meroyan mengalahkan orang melahirkan bayi kena tinggal suami.
haha. ngarut memang pandai.

walaupun analogi tu kurang sesuai. tapi soalan kawan - kawan aku tu tanya sebenarnya berbalik pada tajuk yang aku bagi kat atas ni.
bersediakah aku untuk komitmen tersebut

dan dalam lebat - lebat hujan semalam. bila aku fikir2 balik. aku terasa macam nak kawen menjelangnya matahari hari ni. haha. kemaruk kan.

tapi aku percaya. perancangan yang dah di tetapkan untuk hidup aku adalah yang terbaik di atur oleh NYA. aku seorang yang sangat berserah dalam apa jua keputusan yang datang.
dan kamu semua.
baik tanya diri.
bersediakah kamu untuk komitmen?

dan tugas yang utama sekarang adalah.

"pujuk ank sedara n adek spy kawen cepat.."

~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

2 komen yang perlu dibaca:

  1. haha..aku baru nk buat entry pasal ni..jawapan aku..'OF COURSE AKU X READY 4 ANY COMMITMENT'..usahkan kawen..bercinta pun aku xrse ready lg..huhu.. :)

    ReplyDelete
  2. hehe...jgn yan. nanti lari kang si budak comel ko tu..huu

    ReplyDelete

page

Followers