Wednesday, November 24, 2010

sayang yang di kongsi

rabu.
24 November 2010.
sebelum cerita benda suka ria. aku mau berkongsi duka.
norazah hilang smart tac dan GPS pesona. kesian dia. hati aku dah terdetik. tidak hilang ke benda tu tinggal di kereta. tapi..aku tak bercakap. sebab selalunya aku tidak endahkan bicara hati sendiri. itula namanya kurang kepercayaan diri. semua kejadian tu berlaku di sumway pyramid. tempat suka ria siang tadi. hmm..benda dah nak jadi.

dan seperti yang dah tertulis di atas. mari aku ceritakan. budak kampung hari ini main atas ais. itu kali pertama aku sarung kasut yang boleh meluncur2. kecik - kecik dulu pun aku tak pernah dapat kasut yang ada roda kat bawah. apatah lagi ada roller blade sendiri. yela. kat kampung aku nak melasak kat mana benda tu? court badminton pun cuma ada kat balai raya. kalau nak main kat ats tar. zaman dulu - dulu kampung aku pun tak bertar. kesian bukan..

dan hari ini. saya melakar sejarah untuk diri sendiri. main ice skating. tersangat la cuak saat pertama kali pijak ais batu tu. nasib ada norazah dan ing boon keong tolong pegang. kalau tak aku tak kan sanggup nak pijak ais tu lagi. pagi2 tempat ice skating tu tak serabut lagi. yang ada pun beberapa orang. boleh belajar dengan senang hati tanpa runsing kena langgar.

aku cuba gak la bergerak perlahan - lahan. rekod jatuh adalah 3 kali sepanjang permainan yang kebanyakannya aku duduk kat kerusi luar. huhu. makin tengahari. tempat tu sangat di banjiri orang ramai. dan tersangat la ramai. ada gak yang da pro main atas ice tu laju2. aku yang merangkak seperti kura-kura ni sangat terasa pening kepala. sebab tu tak byk gamba aku dengan orang - orang tersayang yang pergi sama - sama. dan dah puas main sampai kaki ing boon keong melecet (boco dia kata..hihi)..dia pun berenti main dan terpaksa la jadi juru kamera tak bertauliah. kalau tak mesti aku ada pasangan nak main lama2 sebab partner aku dah di amek yasin.ceh!

akibat alergik dengan ramai orang yang berpusing - pusing, aku menjadi pening dan peneman si kaki melecet ing boon keong. si norazah memang terer main roller blade. so tade masalah nak main ice skating. kan beza budak kampung dan bandar. =(...
dan terasa diri sangat kagum dengan budak2 kecik yang main ice skating tu dengan laju.

apa yang aku cari masa time main ice itu adalah.
kaki lagi kecik dari kaki aku.
budak muda amat ramai. tapi semua pakai kasut saiz 36 ke atas sampai lah dak kecik datang peneman kekecikan kakiku.

i wish you are there. but u not. lagi rela keluar dengan perempuan lain bbanding dgn si kaki kecik ini. iyelah kan. sayang awek tinggal2 kan. kalau kene tinggal. ye!. sila padankan muka sendiri.

************************************************
norazah kata dia tak boleh buat bende jahat. nanti dapat bayaran cash. cthnya dia pegang yasin utk main ice skating. lepastu trus je GPS n smart tag kene curi. eish2. kesian norazah.=(..
walaupun hari ini sangat gembira bersama yasin. izyan. kecik. norazah. dan. ing boon keong. tetap rasa sedih.
bukan sebab hari ini hari rabu sahaja.
sebab benda tak elok pun menimpa.

***********************************************

semoga orang yang ambik tu akan hilang harta yang 10 kali lagi mahal dari apa yang di ambilnya.

dan malam ni nak tulis 3 entri kalau sempat. yang ini satu. post gambar - gambar kalau izyan dah upload. dan macammana nak atasi cemburu. sebab aku dalam mood cemburu. hah! tak guna...

gaknya cemburu tu sinonim dengan perempuan sebab. dah kawen 56 tahun pun pasti cemburu. ini pulak baru kawan beribu hari tanpa ikatan. kan kusut tu.

lastly..thanks kepada orang2 yang saya kongsi sayangnya..



~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

4 komen yang perlu dibaca:

  1. huhu..take care lin.opjg umur jmpe lg.sobs..sedih ni :(

    ReplyDelete
  2. bye bye lin..panjang umur jumpe lagi..sobs3 ;(

    ReplyDelete
  3. bye kecik. bye yan.
    take care sweet heart.

    ReplyDelete
  4. sib baik keternya x ilang. lg parah nnt.. huhu!

    ReplyDelete

page

Followers