Monday, November 29, 2010

adakah dia soulmate kamu?

selalunya orang cakap, orang yang sedang hangat bercinta memiliki ikatan dari segi emosional dan spiritual..korang pernah rasa x? huhu..yelah. konon2..dengan dengar suara ke..tengok gerak badan je dah boleh agak emosi pasangan korang?
wah..
wahahaha...

sebenarnya..rahsia pasangan kekasih kekal lama dan terus berkekalan adalah :
persefahaman.

ala..asas la kan. dalam bercinta ni sebenarnya yang perlu adalah
1. kepercayaan
2. tolak ansur

yang lagi satu tetiba je otak aku blank bila tengok ewah2 tv3 ni. haha. macam tak menjana minda je.
ni melayan kan aliff dan ain la ni. siap tersepak2 aku makan kueh cucur badak n goreng pisang. eish budak2. sedap sangat makan la tu. tadi bukan main tanak bila mak aku pelawa. last2 semua dia sebat. ceh!

aku nak bagitau sebenarnya macamana nak tau orang yang kita berpasangan tu sebenarnya soulmate kite ke tidak. yang pertama da sebut kan..persefahaman. contoh dalam persefahaman adalah..korang selalunya dapat melalui segala aspek kehidupan susah senang bersama - sama la. kalau kamu berdua rasa masalah apa pun boleh setel.

yang kedua..korang tengok..pasangan korang tu cover2 tak makan ke...bergaya depan korang. cube korang telek2 pakaian ke..gerak geri ke...gaya rambut ke..tak pun tengok cara dieorang bcakap. macam di buat2 ke atau spontan je. biasenye kalau macam berpura2 tu. tak lama la hubungan korang

then macam aku cakap memula la tadi. dari gerak geri..boleh tak korang tau ape yang dieorang nak ke..ape yang dieorang rasakan. selalunya kalau korang boleh baca gerak geri korang..memang la korang tu pasangan yang sesuai. lebih2 lagi kalau korang pi dating..
rasa macam tenang je. selesa..dan tak tertekan.

*************************************

bf aku cakap..rindukan perasaan suci berkawan time sekolah2 dulu. hihi. kalau kawan dengan orang tu pun sebab betul2 minat.

dan sebab tu la aku tulis topik ni..betul ke tidak pasangan yang kita pilih tu pasangan yang betul.
yela.
tengok zaman sekarang.
ramai sangat kes cerai berai berlaku. satu yang sangat memfobiakan diri. eish2.
tetiba je aku terfikir nak kaitkan bende ni dengan kes penceraian.
yela.

tak kan tak tpk. bercinta dulu punya la indah. tetiba kawen je nak cerai berai je. knape ek?

pastu aku pon tengah terpk2. tapi selalunya cerai ada banyak sebab.

******************************************************
dalam hal ni nak salahkan sapa?
~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers