Wednesday, October 27, 2010

kenapa banyak orang yang reti cakap je?


hm.. kali ni nak tulis bende yang serius cket. psl trend orang kat malaysia. dah muak sbenanye baca komen komen kutuk2 kat fb ni. rasanya facebook patut diharamkan kat malaysia. haha yelah. macam2 kat facebook tu berlaku. adu domba..caci maki..heish..nauzubillah.. aku bukan ape...yelah..ade la antara kawan - kawan aku tu konon - konon bijak pandai. keje dieorang asik nak kutuk pemimpin aje..ade gak yang bukan kawan - kawan aku tu..siap hina islam.. watdehel. die ingat die idop kat dunia ni terus2 idop ke? kalau la aku jumpa orang tu..aku rasa nak pijak ibu jari dieorang tu kuat - kuat bia dieorang sakitnya macammana. haih.. ni kes kekawan aku la..aku cume nak nasihat cket. dari korang adu domba macam2 pasal orang politik tu. baik kau senyap. kau sokong parti yang kau nak. tak perlu la nak buruk2 kan orang dan ajak orang lain sekali share dosa kau adu domba tu. yes. ade certain perkara kau cakap tu memang betul. tapi kan...kau patut sedar diri gak..slalunya kita kritik bende yang kite rasa kalau kite buat lebih baik. ni tak.. kau tak pasti pon sbenarnye kebolehan korang kan. haha. tak patut betul itu namanya tak tau malu. ade certain tu lagi la..kerja semua dengan orang3 ternama tu. kang die pulak yang sibuk bocorkan rahsia bos dia. itu kan namanya tak amanah. kalau la semuanya nak berbalik pada ajaran islam. kena la hapuskan adu domba tu dulu. betulkan diri sendiri dulu. barulah boleh ubah negara kita. ini tidak. diri sendiri tak betul.. nak cakap orang lain. sedar diri la weh!



~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

0 komen yang perlu dibaca:

Post a Comment

page

Followers