Wednesday, December 8, 2010

rasa bahagia bila

apa sebenarnya yang membuat aku bahagia?

aku rasa bahagia bila

aku celik mata.
aku tengok hp.
then ada mesej selamat pagi.
time tu mood memang akan ok sepanjang hari.

aku nak tidur
aku tengok hp
ada msej gudnite syg.
time tu mimpi akan nyenyak sampai pagi.

berbincang soal masa depan bersama.
bincang benda yang akan jadi
benda yang akan lalui bersama

percaya atau tak.
sebenarnya.
korang dan aku serupa je.
kalau tak sama pun. korang mengharap benda serupa.
benda2 bahagia aje.

hm..hm..
cakap soal masa lalu tu. ada satu mutiara kata yang aku pernah dengar.
sesungguhnya masa yang lepas tu meninggalkan kamu tapi masa akan datang sentiasa melawati kamu. apabila kamu menghitung apa yang dah berlalu, biarkanlah. maka wajib ke atas kamu menghitung pula masa yang di hadapan itu bagi menentukan kemajuan dan kebahagiaan.
then,
apa pun yang terjadi masa lalu kita tu. kita lupakan la. bak kata orang, masa lalu itu adalah masa yang paling jauh dengan kita. ok. aku bagi analogi la kan. kali ni nak bagi ape ek..em..macam bunga la ok.
kita pernah cium banyak2 bunga. lepas tu kita sebok pilih bunga tu. then kita da dapat bunga paling cantik. kita sayang bunga tu sampai kita takut nak cium bunga tu sebab takut bau dia hilang. bila tiba masa, kita pun bersedia nk cium bunga tu. last2 bunga tu bunga berbau busuk walaupun luarannya cantik.
nasihat aku jadikan je benda tu pengajaran dan ingat. bunga lain tetap wangi. bak kata orang buang yang keruh ambil yang jernih. kalau kita dapat lupakan bunga busuk yang 1st. kita mesti tak putus asa mencari bunga yang wangi..

kan..

~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

2 komen yang perlu dibaca:

page

Followers