Thursday, December 9, 2010

dah malam. sapa yang main guli tu??

hari ni dah khamis.
kejap je rasa minggu ni berlalu.
semua sebab sebok buat kerja rumah ari2.

tak. bukan nak cerita bende tu arini.
nak bagitau.
arini badan rasa seram sejuk.
tengahari pun rasa seram sejuk.
petang pun sama. bukan alasan malas nak mandi atau apa la. tapi serius shit memang seram sejuk. rasa macam berdiri je bulu roma tengkuk.

then akk aku cakap.
arini ko ade tego bende bukan-bukan keh?
seingat aku, takde la pulak ape2 binatang ataupun makhluk pelik harini. mane ade aku menceluparkan mulut menegur benda yang bukan-bukan. eish2. akk aku memang. ada je bende yang nak buat saspen.

sebab seram sejuk tu la akk aku bukak topik..
yang konon2 taman dia duduk tu jiran-jiran dia cakap keras. penah jumpa si PONTI tu melayang2. eish. berderau darah aku mendengar. da la aku ni berdarah kecut. walaupun anak pendekar. ehehe.

tak..tu aku tambah. hehe..
ye. aku ngaku. aku tidak berketurunan pendekar.(*_*)..haha

then tanpa menghiraukan perasaan aku. akk aku terus gasak bercerita pasal hal tu..die cakap. malam-malam jiran die slalu denga guli jatuh dari tangga atas tu. ko bayangkan la kalau kau dengar bunyi tu pun ngeri walaupun waktu tengahari. inikan pulak tengah malam.

cube korang bayangkan.
tangga nak naek rumah korang tu ade 14 anak tangga. kalau guli tu jatuh...akan berbunyi sebanyak 14 kali dari nada slow ke nada laju. boleh bayangkan tak?
tik.....tik.....tiktik..tiktik.tik.tik.tik.tik.tik.tik.tik.tik.tik.tiiiiiiiiiiiiiiiiik....

pastu bila korang jengah kat tangga rumah. cuma kelam malam dan ada sejalur cahaya je masuk celah langsir. cahaya bulan.

uh..takot2.

adela 2 3 ari lepas. aku tersedar dari tidur pukul 4 pagi. aku nampak anak sedara aku terbongkok2 bawah meja kipas. aku yang terperanjat tengok dia terus termarah.
apa kau buat bawah tu ha dek?? dah malam tau tak. nak apa ni???!!
hiihi.
aku bukan sengaja nak marah sampai dia teresak2 nangis lepas tu atas katil.
makcik dia ni terperanjat ok.

dah serupa ju-on nak kua pintu bilik

hei..pk ank sedara je.
kalau tak. aku dah jinjing masuk kuali..

~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

4 komen yang perlu dibaca:

  1. angker nyer.....kalau ayu lah.....x tau ler

    ReplyDelete
  2. hahaa.. nasib marah jer.. bukan tangan naik ke ape.. :)

    ReplyDelete
  3. ayu : kalo ayu. men la ari 100 meter

    ReplyDelete
  4. Em : kalau nek tangan tu da bukan terperanjat da tu. haha..mlatah da kirenye

    ReplyDelete

page

Followers