Thursday, December 16, 2010

apa sebab mereka jadi macam ni?

pernah tak korang pegi mana-mana tempat tetiba nampak orang yang menyombong nak mampus walaupun kau tak kenal sapa orang tu.
tak pun korang senyum tetiba orang tu buat muka taknak senyum sebab bila senyum akan hilang dia punya kejelitaan yang sebenarnya dia langsung tak jelita.

ala..aku bukan nak kutuk orang. tapi dah jadi macam kenyataan.

aku baru je jumpa orang camni.

kisah dia kira macam ni la.
aku baru je jumpa orang camni.

masa mula-mula aku jaga kedai. tetiba ada orang datang bising2 depan kedai then cakap kuat2. pastu..dia tnya dalam nada jerit-jerit..

oi kak. bil brape hah??
then aku kira la pakai kalkulator biasa tu lambat..tak la selaju dia. yela..aku kan cuma biasa guna kalkulator scientifix tu...dia boleh rampas kalkulator biasa tu dari aku...pergh..memang kurang ajar punya perempuan..
tapi aku rilex lagi sebab..yela..
1st time kan. tanak la datang2 tunjuk belang.
lagi2 orang cakap aku cuma tingkatan 4 aje.

haha.

dia belum tau aku ni cukup pakar dalam matematik. haih.
kan da terbelagak plak. *_*


then tetiba arini dia paking tempat aku biasa paking. aku hon aje. then pusing balik pastu paking tempat lain.
tiba2 aje.
aku nak masuk kedai dia boleh jerit2 kat belakang kedai macam orang gila meroyan.
memang aku tak puas ati.
siap boleh bodoh2 kan aku lagi.
pdhl dia yang blagak dengan sekadar harta bapak dia. pdhl dia blaja pon tidak. dah la tak lawa. bibir tebal itam lagi. huh.

oh..sory..
aku bukan kutuk sapa2.
cuma tak puas hati dengan sikap low minded dia..

then aku balas. sebab tak tahan sangat
kau yang bodoh jangan nak bodohkan orang. low minded punya orang.
aku ingat dah habis kat ctu. tapi tetiba abg dia dtg plak nak backup adek dia..cakap aku jangan kurang ajar.
ewah2.
ingat aku gentar...

itu la kalau orang low minded.
dia yang stat bising2 cakap aku bodoh segala.
bila aku jawab dengan ayat tu je. trus menggelupur ngadu kat abg yang pura-pura hebat ajak masuk campur.

alamak.

pantang betul.

itu la susah kalau masyarakat kita ni dikelilingi orang yang low minded camtu. pastu..sibuk sokong benda tak betul tanpa usul periksa.
sampaikan menidakkan kelebihan bangsa sendiri.

haih..

aku cuma cakap dengan abg dia
hai..tak abis lagi? low minded..
haha.

trus abg dia blah.

cuba korang cakap kat aku.
sebenarnya kenapa dieorang jadi camni?
sebab didikan ataupun persekitaran.


itu yang aku nmpak depan mata.
akk aku pun ada cerita.

masa bulan posa..dia siap gelak2 kan orang puasa pastu nak bli rokok kat kedai akk aku.
memang jahil kan family dia..
skola stakat PMR...
then keje kedai makan bapak.

pastu nak blagak.




~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

7 komen yang perlu dibaca:

  1. family business la org tu eh? sbb dah dimanjekan dari kecik sbb tu die nampak dunia dia berputar di paksi dia sendiri

    ReplyDelete
  2. itula.
    aku pun orang kg.
    tapi tak la pe el macam dia.


    eish2.
    sah2 tak pernah keluar dari dunia sendiri.

    bila kau balik malaysia arc?

    ReplyDelete
  3. asl mcm tu? igt dia tu tinggi sgt la..suke suki je nk rendahkan kite..i suke bile u bls dia blik..hehe go girl

    ReplyDelete
  4. kite balas pun sebab melampau sangat dia tu menjerit2.
    memang bengang

    ReplyDelete
  5. kite kene jd org yg merendah diri.. slalu org yg low minded ni org yg angkat diri sendiri..

    ReplyDelete
  6. =(..tula. teruk betul sikap dieorang

    ReplyDelete

page

Followers