Friday, December 24, 2010

kurus? begini ceritanya

sekarang.
bangun tido je aku terus terfikir nak bukak laptop
then pegi laman web MOE ataupun SPP.
siap tengok pengumuman penting.
berita terkini
link2 baru

haha.
kemaruk seh!!

yela.
hari-hari orang asik tanye.
dah dapat surat?

ngaja kat mana kang?

start bile?

konpem ke?

lemah ok..
kite ni pun tak tau status lagi.
ramai pulak yang bertanya

tau.tau
semua yang bertanya itu sangat mengambil berat dengan diri ini.
tapi kalau dah hari2 tanya.
mau tak stress.

sekarang jugak rutin harian ialah tidur awl. dan sangat fobia bila melihat penimbang berat badan. untuk mengelakkan stress di kala cuti adalah menjauhkan diri dari alat penimbang badan dari seorang perempuan.
ayat tanpa titik tersebut supaya korang baca laju dan cepat habis.
hihi

aku siap dah pk da.
kalau aku tak dapat gak panggilan guru tu awal januari. aku mesti kene cari keje sementara dulu.
yela.
aku tak pernah la duduk2 saja ni.
rimas ada. gelisah pun ada. hilang selera makan pun ada.

oh2. ye..baru ingat.
dari buat entri kosong nak selit beberapa benda menarik lah.
ok, kene tuka tajuk ni.
mula2 saya dah letak tajuk
hari-hari sekarang
sebab sekarang ni terus nak selitkan beberapa cerita. terus tuka seperti tajuk di atas. memang klise kan. asik tulis entri dulu baru tau nak letak tajuk apa.
alah.
bende simple la. tak yah nak pertikaikan pun. kalau tanya orang seni yang lain pun mesti dieorang draf dulu cerita sampai abis baru dapat idea nak letak tajuk paling sesuai kan...kan..

aku dulu masa lepas SPM. memang la kurus kering sebab aturan makan yang dah tak sama macam makan kat teknik. dulu kat teknik di hidang nasi kawah yang membuatkan pelajar mengantuk ketika belajar dan main pancing2 ikan waktu cekgu-bosan-mengajar. hihi.
sayur kobis yang tidak dicuci bersih siap ada ulat sayur. sebab ulat itu boleh hidup subur di dalam sayur. makan la sayur itu kerana sayur yang tidak diracun serangga. so kesimpulan. sayur berulat adalah sihat.:)

and then, sebab aku baek dan pandai mengambil hari orang dewan makan selalu dapat makan pisang lebih simpan bawak masuk dalam dorm. huhu..

semua tu berakhir bila dah tamat teknik ataupun lebih dikenali dengan SPM dah lepas-boleh-enjoy.
masa kat universiti. hidup bukan macam kat matrix yang dijaga seperti budak asrama penuh gedik.
kat universiti kene berlumba2 dari apa jua segi

1. naek bas
2. beratur nak amek makanan
3. kerusi dan meja dalam kelas

sebab kene berebut masa nak makanan kat dewan makan adalah free. orang ramai berduyun2 makan kat dewan makan sebab nak jimatkan duit ptptn.

makanan kat universiti di sendukkan.
kadang2 dapat ikan kurus kering. takpun keras sampai takboleh makan sebab goreng banyak kali baki semalam petang. haha
aku pulak jenis tak makan rebung or nta hape2 ulam seperti rumput2 kecuali petai.
maka. aku takkan makan kalau tetiba makcik dewan makan masak rebung setiap hari rabu. then makan megi sebab malas nak keluar.

asik2 mentekedarah megi. badan jadi solid. eceh.

lagipun time kat pilah dulu aku join tarian yang membuatkan lemak tidak akan terkumpul menjadi selulit dan tinggal rangka.belum kira lagi perjalanan ke dewan makan melalui bukit bukau sambil bersweater tebal

bende tu berterusan sampai la sambung degree.
tapi sebab susah nak makan adalah bertukar sedikit

kat sh alam.
aku duduk kat kolej mawar. walaupun dewan makan dekat. tapi orangnya lagi ramai berkali2 ganda dari kat pilah. hidangan memang banyak. tapi lagi cepat abis. lagipun kat cni. dewan makan dah tak free. so same je kalau beli kat dataran atas.

sebab nak berjimat gak.
selalu beli lauk n tapau nasi banyak2. lauk asing2 sebab nak makan 2 kali demi menjiamtkan masa nak turun naik dan mengotorkan baju.
bende yang di tapau tengahari adalah sekali untuk makan malam.
so kuantiti makanan adalah sedikit

sebab tu la aku kurus
time blaja.
yes.

tapi semua tu bertukar bila dah masuk alam kerja..:)

1 komen yang perlu dibaca:

  1. tu laa pasai..slow gile d.org ni buat keje...da call da org tu..die kte akhir dec atau awal jan..sabar je laa..klu x silap surat tawaran semua tunggu posting baru dpt kt ppd berkenaan..

    ReplyDelete

page

Followers