Sunday, December 19, 2010

cerita hari ahad

pagi-pagi lagi hari ni aku dah bangun pagi.
tolong akk aku masak nasi lemak.
eh bukan..
tolong kupas telo ngn potong timun aje..

then akk aku tego kenapa aku bangun awal haritu.
aku cakap nak pegi joging. dia yang mengandung 8 bulan pun sebok nak ikot jugak.
maka kami bincang-bincang dan bersetuju untuk ke tasek pasir gudang sebelum pukul 8 pg. walaupun cuaca mendung. namun aku yang bersemangat untuk pergi ke situ terus bersetuju.
haha.
walaupun dah banyak kali cuti sem aku akan abiskan masa kat cni.
aku langsung tak pernah jejak kaki ke tasek tersebut.
dan yeay..


hari ni..aku berjaya pegi.
dengan bekal nasi lemak.
kiteorang pegi.
walaupun kurang sesuai lepas berjoging makan nasi lemak.


aku ada banyak jugak amek gamba.
tapi lupa bawak kabel usb untuk tfer gamba-gamba yang bukan gamba aku tu masuk dlm laptop.
hesh..

=) dan tengahari aku terus bergegas beli metro sebab nak tengok hanis dalam metro.
hoho..
dan sekarang.
sambil tulis entry aku sebok gugel kueh sagu yang ada kat intenet.
macam2 versi ada.
petang ni aku nak buat kueh sagu.

aku ingat dulu mase kecik2.
sekolah agama. kan aku budak joho.
budak joho ada sekolah agama.
walaupun kes pembuangan bayi kedua tertinggi lepas selangor.
tapi kebanyakan budak2 joho tu semua sekolah agama.

haish.
tak patot & memalukan negeri.

ok..off topik..sambung pasal kueh sagu tadi
sumber gamba dari gugel
aku nak buat kueh tu petang ni.
dulu masa aku sekolah agama. cikgu rosli adalah orang yang suke jual kueh sagu.
yang kelaka.
dia datang skolah. jual kueh sagu. duduk kat meja sampai tertidur.
bangun tido bende paling selalu dia buat adalah korek idung
memang aku tak boleh lupa bende tu

entah kat mana cikgu rosli tu sekarang.


~c.i.k.g.u.l.i.n.a~

3 komen yang perlu dibaca:

  1. cedap... i lioke....
    & blog ini sgt cantek.... sukerrrrrrrrrrr sgt... >_<

    ReplyDelete
  2. HS - meh jemput datang umah. ade lagi ni..hihi


    EB- TQ

    ReplyDelete

page

Followers